Jump to content

Trening med 44 magnum, begrensninger..?


Roffen

Recommended Posts

Hvor mye får man brukt en  44? Har litt forkjærlighet for revolver, og ferdes en del på Svalbard. Der er det 44 som gjelder, men det er ikke noe argument i en ev. søknad, ettersom sysselmann foretrekker at det benyttes rifle til beskyttelse. Hvor mye får man brukt en 44 - pris på ammunisjon et ett minus, men enda større begrensing er vel baner. Ikke alle steder man kan dukke opp med en 44.....

Link to comment
Share on other sites

Når du skal kjøpe håndvåpen som skal brukes på fastlandet, så må man være medlem av klubb, så jeg ville hørt med klubben din eller klubben du har tenkt til å melde deg inn i, om hva slags begrensninger som er på banen, eller funnet nærmeste klubb hvor man kan bruke .44 Magnum.

Klubben jeg er med i, der kan man banke løs med hva man vil, når man vil, bare vær forsiktig med skivestativene. Men samtidig er det en klubb ikke langt av gårde, hvor .38 spl/9mm er største, og det er eget forbud mot mantlet ammo.
Når det gjelder ammunisjonskostnader, så kan de over tid reduseres kraftig om du begynner med hjemmelading.

Link to comment
Share on other sites

3 timer siden, Ei tohi varjata skrev:

På utendørsbaner er vel .44 sjeldent eller aldri et problem. På innendørsbanen her jeg skyter er grensa .38/9x19, men på utendørsbanen (pistol- og rifleanlegg) er det fritt opp til 12,7x99.

 

3 timer siden, Campin Carl skrev:

Når du skal kjøpe håndvåpen som skal brukes på fastlandet, så må man være medlem av klubb, så jeg ville hørt med klubben din eller klubben du har tenkt til å melde deg inn i, om hva slags begrensninger som er på banen, eller funnet nærmeste klubb hvor man kan bruke .44 Magnum.

Klubben jeg er med i, der kan man banke løs med hva man vil, når man vil, bare vær forsiktig med skivestativene. Men samtidig er det en klubb ikke langt av gårde, hvor .38 spl/9mm er største, og det er eget forbud mot mantlet ammo.
Når det gjelder ammunisjonskostnader, så kan de over tid reduseres kraftig om du begynner med hjemmelading.

 

Bra svar, Skal  sjekke med klubben her på fastland, mulig det ikke er så stengt som jeg har antatt.  Ellers er det god poeng å  finne en annen bane til ev magnum skyting. Hjemmelading på 44 er ikke så uvanlig har jeg skjønt.  357 er jo et alternativ, med vesentlig billigere amo. Men da utgår den som ev bamse beskyttelse, også er det er noe med 44 Magnum som appellerer...

Link to comment
Share on other sites

På 28.9.2017 den 14.59, Roffen skrev:

Hvor mye får man brukt en  44? Har litt forkjærlighet for revolver, og ferdes en del på Svalbard. Der er det 44 som gjelder, men det er ikke noe argument i en ev. søknad, ettersom sysselmann foretrekker at det benyttes rifle til beskyttelse. 

 

har kommet litt oppdaterte retningslinjer mtp bruk av håndvåpen som isbjørnbeskyttelse.   

https://www.sysselmannen.no/globalassets/sysselmannen-dokument/vapen-og-skremmemidler/retningslinjer-for-vapen-og-beskyttelses--og-skremmemidler-mot-isbjorn.pdf

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...