Jump to content

Aktive øreplugger


Danhe89

Recommended Posts

Har ikke prøvd noen av de, men har denne; http://www.earplugstore.com/starkey-soundgear-hunting-hearing-aid.html

De er behagelig å ha i ørene og gryne små på godt og vondt. 

 

+ Går langt inn i øret og er ikke spesielt følsom for vind eller om man vil ha en lue over ørene.

-Virker skjør, må hånteres forsiktig, lett og miste siden de er små, trasig og kanskje litt for høyt lydnivå (mye diskant og følelse av å tre hode inn i et oljefat), de er ikke justerbar på volum. Selv om lyden er trasig klarer jeg å venne meg til den etter en stund, men jeg skjønner godt at noen kan komme til å synes at den er ulidelig plagsomO.o og ikke synes at den er verdt å bruke. 

 

Jeg valgte denne fordi formstøpte fort føles "trang" i øret over tid i tillegg til at man kan oppleve støt fra gåing opp i øret. Pluggene demper hagleskudd nok etter min smak hvis man har normal pipelengde og bare skyter "jaktskudd". På en skytebanen ville jeg hatt noe som var bedre. Til rifle med lyddemper er de også helt ok, uten er jeg litt i tvil?  

 

Før jeg kjøpte pluggene brukte jeg aktive hørselvern (sordin) på haglejakt. Minuset her er varme dager og vind. I kaldt vær uten vind så holder jeg fortsatt en knapp på disse.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...