Jump to content

Hvilken Zebralight hodelykt?


Kiwi

Recommended Posts

Skal ha meg ei ny hodelykt.

 

Har landet på at det blir ei fra Zebralight, og den skal ha 18650 batterier. 

 

Ser av hjemmesiden at de har forskjellige utgaver: http://www.zebralight.com/

 

Jeg kommer primært til å bruke den mest under forflytning i terrenget, og gjerne når det regner.. Ønsker også god rekkevidde siden jeg gjerne går ned fra fjellet, i tildels ulendt terreng, i stappmørket.. Hvilken av de bør jeg velge? 

Edited by Kiwi
Link to comment
Share on other sites

Jeg ville valgt H603w ut i fra de forutsetningene, men fargetemperaturen er jo i aller høyeste grad valgfri.

Liten vits med high-cri eller ekstra flood, er uansett nok flombelysning fra så liten reflektor.

 

Men syns uansett det er mye penger for en hodelykt, en nitecore hc30 gjør samme nytten for halve prisen.

 

Link to comment
Share on other sites

I samme liga: Armytek og Olight tilbyr nå modeller som lar deg lade med USB-kabel, magnet-tilkobling. Om det kan være praktisk?

Her i huset er det pr. dato en Armytek wizard, en Spark 460nw og en Nitecore. Spark'en er foretrukket på nærme hold da den sprer best, men Armytek blir mest brukt i felten. Nitecore'n ser litt mer spinkel ut enn de to andre, men har funket greit den ene sesongen den har fått. Ett batteri har gått kaputt, (Eagletac), ellers ingen feil på noen. Kommer aldri vende tilbake til lykter med plastdeler og/eller løse ledninger.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...