Jump to content

Pardini sp matefeil


Nellik

Recommended Posts

Nå har jeg opplevd mange ganger matefeil som da skjer på felt (6 kuller). Har byttet ut fjærer, kjøpte en ny magasin, smøring av magasin. Prøvd noen ulike type .22 ammo, ikke så lett å konkludere siden det skjer stor sett i konkurranser og  det skjer ikke så ofte.

 

Har noen teorier eller tips for en mer driftsikker løsning for en pardini?

 

Kjøpte en tilpasset magasin fra en norsk forhandler for 6 kuler, som jeg har brukt over ett år. De passer bedre i den.  Nylig var det kule nr 2. De står skrod, så sluttstyke går ikke frem. Før var det kule 3 eller 4. For en moment trodde jeg ammo fra rws club var løsningen, men jeg bruker dem bare til konkurranser, som gikk feil på begge starter dette år i felt.

 

Link to comment
Share on other sites

"Stuking" av patron er kjent Pardini-problem og børselars fikser det på garantien. Har ikke noe med magasinet å gjøre. Svigers har akkurat fått sin SP tilbake etter å ha blitt fikset i trekvart år og den ser tilsynelatende ut til å fungere. Min .32 hadde samme problemet, men jeg nektet å fikse noe som skal fungere fra fabrikk så jeg fikk ny som også ser ut til å fungere 100%.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...