Jump to content

Skjev MEC 600 JR


ChristerK

Recommended Posts

Det var jeg som hadde den tråden. Vet ikke hvor den ble av... Hvordan retta du di? Jeg lada noen uten hylseholderplata i dag. Det ble kanskje litt bedre, men jeg er ikke 100% fornøyd.

 

normal_image~0.jpg

 

Den til venstre er med 34 gram hagl, som er mer enn wad strengt tatt skal ta. Den røde er en fabrikkladd fiocchi for sammenligning. De til høyre er med 32 gram hagl, som er i øvre sjiktet av hva wad er beregnet for. (Har drygt 11 mm opp til kant av hylsa med 32 gram hagl). Jeg syns kanten rundt selve bretten er dårlig definert og ujevn i forhold til fabrikkladd ammo samt hjemmeladd ammo jeg har sett bilder / video av. Trudde et øyeblikk jeg hadde "Cam punch" til kal 16, men har målt og den er korrekt. Har justert precrimp, og begge justeringer på final crimp, og dette er det beste jeg får. Kan også nevne at jeg har pressa disse flere ganger i final crimp, altså pressa- snudd patron 90 grader-pressa igjen osv osv....

 

Er jeg alt for nøye? Er dette bra nok, eller gjør jeg noe feil??? Må man ha crimp-finisher for å få bedre resultat?...

Link to comment
Share on other sites

Super steel hylsene er bløte i plasten og krymper ikke spesielt bra i en mec. Dessuten har krympen lett for å krype ut etter litt lagring. Jeg opplevde å få 5-10 ms bedre utgangshastighet og jevnere hastighet etter at jeg begynte å bruke crimpfinisher og da blir krympen stabil (kryper ikke ut).

 

J.A.

Link to comment
Share on other sites

Där kom den Norske översättningen " tumme upp smiley " :D

 

De korkade jänkarna håller fortfarande på och träter om crimperns nytta ( men dom har å andra sidan hur mycket billigt krut som helst att kompensera förluster med)

 

ALLA Ammo-fabriker avslutar m crimper, och den varmare delen av europa har använt crimper sedan de slutade ladda hagelbössorna framifrån..

 

/ P

Link to comment
Share on other sites

Hei.

 

Jeg løsnet skruen litt i bunnen, der du justerer mellom 70 eller 76 mm.

Så tok jeg to like objekter på ca10cm og satte på bunnplata på hver side.

Jeg dro deretter ned håndtaket, til toppplata lå an på jenstandene på begge sider.

Og dro til bunnskruen.

 

Da var min presse rett. :D

Link to comment
Share on other sites

Jeg syns kanten rundt selve bretten er dårlig definert og ujevn i forhold til fabrikkladd ammo samt hjemmeladd ammo jeg har sett bilder / video av. Trudde et øyeblikk jeg hadde "Cam punch" til kal 16, men har målt og den er korrekt. Har justert precrimp, og begge justeringer på final crimp, og dette er det beste jeg får.

 

Har du en super steel fabrikk lada patron. Sett den i pressa og skru punch knappen så den matcher orginalen.

Jeg syntes forøvrig det ser ut som den burde justeres litt ned.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...