Jump to content

Montana M1999 Professional Hunter


R93LRS2

Recommended Posts

En ting som er dårlig gjennomtenkt på disse kassene er boltstopperen.

Den er en ganske stor, utstikkende, sak som skal trykkes rett inn for å åpne.

Om man da slenger børsa på høyre skulder (og har "normal" kasse") med åpent sluttstykke, blir den i de aller fleste tilfeller trykket inn og sluttstykket havner på bakken :oops:

Link to comment
Share on other sites

Notert. Ift hvordan jeg bærer våpenet (enten bolt helt ute eller bolt lukket) er det ikke det store ankepunktet.

 

Fant en 5 siders repotasje om Montana M1999-kassen i Jaktvapenguiden 2007 :D Gir sammen med hjemmesiden til Montana (http://www.montanarifleman.com/index.html) gode svar på mye av det jeg lurer på.

 

Det som gjenstår er om .534-bolten kan åpnes til i overkant av .580 (Er levert M1999 magnumkasser til 338LM, så det lover jo godt), og om PH-versjonen også har kryssmating for Rigby og store Wby-hylser :?:

Link to comment
Share on other sites

Ingen offisiell norsk importør som er listet hos Montana. Reloading Center i Sverige er nærmeste offisielle. Ser ikke noen problem om jeg må over kjølen for å hente en slik kasse om jeg går for den. Litt ekstra papirarbeid, men det skal jeg klare.

Men har notert at Rogne Våpen tar inn kasse/løp, og leverer customvåpen bygd på den. Er det dem du sikter til :?:

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...