Jump to content

Synt stokk til Browning Eurobolt


Dfd78

Recommended Posts

Hei dere. Jeg har en Browning Eurobolt med en flott trestokk som jeg er veldig glad i. Men, siden jeg bro på vestlandet og stadig vekk må opp og ned lier på jakt så tenkte jeg å se på muligheten for å få byttet ut trestokken med en syntstokk. Den liker regn bedre og veier antakelig en god del mindre. Så til spørsmålene: Jeg har hørt at Eurobolt er en A-bolt, men med litt forfinet avtrekk, er det noen som vet om dette stemmer? Og, vil i så tilfelle min Eurobolt passe rett ned i en A-bolt synt stokk? Evt, er det noen som vet hvor en kan få tak i en synt stokk til Eurobolt? Har søkt meg rett i hjel uten hell. 

 

Tilleggsspørsmål, jeg ser at A-bolt stokkene kommer i L.A. og S.A. som jeg regner med at er Short Action og Long Action. Hvordan vet jeg hva min Eurobolt evt er? Det er en 30.06.

 

Tusen takk for eventuelt engasjement rundt denne posten, jeg blir glad for både synsing og reine fakta. Jeg regner med det kommer noen svar om å bare bytte den ut i en ny/brukt av noe annet, men tenkte å utforske denne løsningen først. 

Link to comment
Share on other sites

Det skal vel være en A-bolt med snellertavtrekk. Så har Browning like godt laget flere versjoner av A-bolt også. 1-2-3 i alle fall, i tillegg til Eurobolt. Mye mulig stokkene til disse går om hverandre, ikke veit jeg. Har du flaks får du svar på det hos Nordskog Våpen-Alm Våpen.
30-06 er LA.
Bell & Carlson har tidligere hatt stokker som har vært drop-in, men jeg har ikke peiling på om de fortsatt har eller hvor enkelt de kan skaffes til adressaten
Håpefull, Steinrøysa, Europa Nord :-)

Link to comment
Share on other sites

Takk for gode tips så langt. Ser på serienummeret på min Eurobolt at den tilsvarer en A-bolt, eller A-bolt ll. Regner med at de ikke er så ulike hverandre da. Dersom andre har noen meninger er det bare å komme med dem😊

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...