Jump to content

70gr RDF i 223/5.56


Trymmern

Recommended Posts

Heisann. Jeg er relativt fersk hjemmelader med noen måneder fartstid, og har ladet og skutt til 223, 30-30 og 7mm rem mag.

 

Jeg har en ruger american ranch kammret i 5.56 Nato med 1-8 twist, og har nå ladet opp en stige med 70Grains Nossler rdf. 
 

Jeg har brukt N-140, og nossler har ikke ladedata til N-140, kun N135 og N540. 
 

jeg har dermed lagt meg imellom disse to, og brukt hornady eld-m 75 og 80 som kryssreferanse, samt ladeboka. 
 

flere av disse ladningene er knaseladninger/komprimerte.
 

Jeg er nå relativt sikker på at alle disse ladningene er trygge, men legger ut bilde av skjema mitt så kan jeg få ett ekstra sett med øyne til å se på det. 
 

så får dere rope ut om det er noe dere mener er feil hær.

 

med vennlig hilsen

Trymmern

E4060313-C195-4B30-AA46-F2AF69E281A6.jpeg

EB6A9420-02CE-442C-9DDA-CF7312055E34.jpeg

C842EAA1-0EC2-4CEC-9DE7-D3AB4F0D07C3.png

image.jpg

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

23.7 Grain gikk best. Fikk merkbart bedre presisjon enn 55 gr ferdigrulla. Men er fortsatt ikke helt fornøyd, godt mulig det er meg eller rifla. Skal se om jeg finner bilde av beste samlingen. Funker greit til plinking av stålgong på 400 meter. Kan være patronen blir litt vel kort når den lades til magasinlengde.

 

Trymmern

Link to comment
Share on other sites

Sliter med akkurat samme problem. Har samme rifla, kaliber, kule og krutt jeg prøver meg med.

Har ladet stige som jeg ikke ble helt fornøyd med så nå har jeg ladet 3 skudd i hvert lovende krutt vekt og skal prøve snart på bana for å se hvor jeg får lavest avvik på fart.

Det som jeg sliter met med som deg er settedybde på kula pga magasin lengde. Vurderte å singel lade dem da friflukten ikke er problemet, men magasinet, evt sjekke hva alterativet på å bytte magasin brønn for å kunne ha større muligheter på kulelengder.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...