Jump to content

Hvilken jff skal jeg melde meg inn i?


Michael92

Recommended Posts

Hei, fersk jeger og medlem her :)

Jeg har klart å lykkes allerede første jaktsesong i 2023 med en rådyrkalv, men takket være også en flink og snill gjeng som lærte diverse ting bort til meg under jakta. Jeg bor i nærheten av Kolbotn, rett utenfor Oslo. De anbefalte meg å melde meg inn i en jff fra neste jaktsesong, da området jeg jaktet på med dem ligger et godt stykke unna. Hvilken forening vil dere anbefale til meg mht terreng, kvote, pris osv.. Det er sånn at jeg ikke har hund som er innenfor for jakt, så jeg har kjøpt meg en buttolo til neste bukkesesong. Jeg har hørt at både Ski og Oppegård JFF er noen gode alternativer, men hvilken av de vil dere si er mest fornuftig? Takk og godt nyttår!

Link to comment
Share on other sites

Torf skrev (På 24.1.2024 den 23.53):

Enebakk JFF har vel jaktterreng i Østmarka og skytebane med løpende elg på Bjerkland, ikke langt fra golfbanen på Krokhol.

 

Da skal jeg prøve meg på Enebakk JFF :) Vil du si dette er det beste alternativet? Takk !

Link to comment
Share on other sites

Jeg kjenner ikke disse foreningene i detalj, men jeg har konkurrert i skyting mot folk fra Enebakk JFF.

I tillegg hadde jeg i 10 - 12år et jaktterreng som grenset mot terrenget til EJFF i Østmarka.

Siden jeg er skytter, og EJFF disponerer egne skytebaner, hadde EJFF vært en nobrainer for meg.

 

Du kan jo ta deg en kjøretur til de forskjellige foreningene i rushtiden etter jobb og se om det er noen flaskehalser der. Reisetid er absolutt noe man må tenke på rundt Oslo.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...