Jump to content

Noen i Trondheim med Vision / JET-01 chassi?


Riflemorten

Recommended Posts

Hei.

 

Bygger langholdsrigg med Sauer 200 STR låskasse og 700mm Heym-pipe, men er svær usikker på valg av chassi. 

 

Vekt er en av usikkerhetsfaktorene, da rifla brukes mye på jakt. 

 

Noen i Trondheim med en av kombinasjonene som kunne tenkt seg å la meg stikke innom for en besiktigelse? 😆

Link to comment
Share on other sites

Har jet01 selv, bor ikke i Trondheim da. Men kan fortelle at den blir tung å bære på. Nå vet ikke eg hvilken type jakt du mener, men med mindre det er å gå noen hundre meter fra bil til post så ville eg valgt noe annet. Aluminium chassi på vinteren er ikke så gøy det heller, blir fort kaldt. 
 

Skulle eg ha kjøpt chassi til saueren på nytt hadde det nok blitt ett vision, da denne er mer prs rettet. 

Link to comment
Share on other sites

PakningPå skrev (8 timer siden):

Har jet01 selv, bor ikke i Trondheim da. Men kan fortelle at den blir tung å bære på. Nå vet ikke eg hvilken type jakt du mener, men med mindre det er å gå noen hundre meter fra bil til post så ville eg valgt noe annet. Aluminium chassi på vinteren er ikke så gøy det heller, blir fort kaldt. 
 

Skulle eg ha kjøpt chassi til saueren på nytt hadde det nok blitt ett vision, da denne er mer prs rettet. 

Er veldig klar over at riggen blir i tyngste laget til aktiv jakt, så må begynne med styrketrening ;)

 

Har lyst på Vision, men vurderer likevel JET grunnet vektbesparelse med tanke på jakt.

 

Hva er begrunnelsen for at du mener Vision er mer egnet til PRS? Hva savner du ved din JET?

Link to comment
Share on other sites

8 hours ago, Riflemorten said:

Er veldig klar over at riggen blir i tyngste laget til aktiv jakt, så må begynne med styrketrening ;)

 

Har lyst på Vision, men vurderer likevel JET grunnet vektbesparelse med tanke på jakt.

 

Hva er begrunnelsen for at du mener Vision er mer egnet til PRS? Hva savner du ved din JET?

Som nevnt under, den er tyngre, full arca i front vs 15/20cm rett framfor magasinet, noe som gjør at vision ligger litt stødigere på barrikader (vil eg tippe). Men vekt kan en alltids legge til, og en for kjøpt egen full arca rail til jet01. Også er det ikke så mangen så har jet01, så visst man vil ha noe litt mer spesielt. Også finnes det vel noe mer ekstra utstyr til vision også

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...