Jump to content

hund med på vinterjakta?


RKR

Recommended Posts

Rype kan du jo glemme å skyte for hund, men det er du vel klar over. Vet om flere som jakter med spets ut januar i Sverige. Og de skyter også fugl hvis forholdene tillater jakt med hund. Problemet er ofte føret. Skal på toppjakt om noen dager- og en kompis skal ha med seg en norrbotten spets å jakte med. Blir jo sikkert los på brunfugl også, men det får man ta som trening.

Link to comment
Share on other sites

ok, takk får svar.

 

for prøve å ta den lille til hyttenaboen med da, utrolig artig når hun går på fugel.

 

hvor lenge er det normalt at slike hunder er ut på søk? hun søker lengre å lengre utover dagen. nesten så man lurer på om hun er å tar pauser i skogen :lol:

Link to comment
Share on other sites

for all del ta med deg hunden, er det litt hold i snøen så kan det bli morro det,hadde med meg finnskspetsen min i romjula,men fikk ikke skutt noe men han hadde flere loser,,,,,,men fugelen ville ikke sitte,,,,,,søkia på dem er veldig varierte,men nesten så jeg skjønte at det ikke er din spets????

Link to comment
Share on other sites

ok, takk for tipset viste faktisk ikke dette.

 

det er en ung tispe(2å) hun er veldig fin som jenter flest, vi fleipa litt me a sist jaktur å da gikk a tilbake til bilen men etter litt go snakk og godbiter fikk vi hu med igjen :lol:

 

flere tips tas imot med stor takk, kan lite om disse hundene å de er rake nmotsetningen til mine basset hounds.

Link to comment
Share on other sites

viktigste for deg er og tenke på farta du går i forhold til hunden, støkker du fugl da går du for fort og hunden har ikke fått søkt av området foran deg,går hun ikke ut i søk så ta det veeeeeldig med ro så vil hun gå ut,,,,finn deg en stubbe og la hunden drive på og rusle rolig etter.....eller så kan du lese mye bra her,,,,, http://www.nsfn.no/jaktprove/jaktprove_innjaging.htm

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...