Jan-Robert Posted September 23, 2023 Share Posted September 23, 2023 Hei. Jeg har akkurat fått ei over under hagle av typen valmet 412. Det jeg lurer på er hva denne tåler av ammunisjon. f.eks stålhagl. kamret i 12/70. og hva betyr merkingene på løpet? Finnes det en nettside hvor man kan sjekke opp produskjonsår og annen info? Mvh Jan-Robert Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Brubakken Posted September 23, 2023 Share Posted September 23, 2023 F og M i ring på siden av løpet er trangborringen. Der F betyr full og M betyr modified, som er halv trangborring. Jeg ville nok ikke skutt stål ammo i løpet som har full trangborring, iallefall ikke noe kraftigere enn leirdue ammo. Men der har kansje noen andre bedre peiling? 18,4 er grunnborring på løpet, altså diameter innvendig. Ellers en veldig fin hagle i god kvalitet. Har en gang sett en oversikt over produksjonsår ut i fra serienummer, men finner det ikke nå. Var kansje bare sako og tikka der Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts