Jump to content

Salg av rifle


Sirild

Recommended Posts

Hei. Jeg har solgt ei rifle og levert på posten for sending til kjøper. Fikk ikke fylt ut alt på våpensøknaden hans og det haster for ham å få det i orden. Vet noen om politiet godtar feil eksemplar av papirene, at han leverer inn selgers eksemplar der jeg har fylt ut direkte med penn, eller om de er veldig nøye på sånt...?? 

Link to comment
Share on other sites

De er nøye på slikt etter min erfaring, men om man driter seg litt ut kan det være verdt å prøve å ringe dem å forklare situasjonen. Jeg solgte nettopp en rifle, og endte med en feil opp med å levere selgers kopi til politiet og hadde politiets kopi med hjem selv (ja, det går faktisk ann… :)). Ringte dem, beklaget, la meg flat ogforklarte at jeg hadde levert feil, og om jeg skulle ta turen bort til dem igjen å bytte søknadene. Fikk beskjed at siden jeg sa i fra skulle det gå for denne gang, men at dette virkelig ikke var noe de hadde til vane for.

 

Nå forstår jeg det slik st dere har byttet om selgers og kjøpers eksemplar, men om det i tillegg mangler å fylles ut noe på søknaden bør du få det fikset så langt det lar seg gjøre før du spør Politiet om «hvor lite så trengs» for at søknadene sklir gjennom. Dette er jo noe som skal være gjort uansett hvilke eksemplar det gjelder. 

Politiet er etter min erfaring greie med mye for tiden, kaliberbytte, spørsmål rundt erverv og ventetidene er korte sammenlignet med før. Det minste vi kan gjøre tilbake er å sørge for å gjøre så godt vi kan og prøve gjøre det så rett som mulig.

  • Like 2
  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...