Jump to content

Har noen tips til haglekjøp?


Utgaard

Recommended Posts

Heisann!

 

Jeg var nettopp på min første rådyrjakt, og fikk skikkelig mersmak. Jeg har en ganske gammel halge fra før, en Remington sportsman '58, kal 16 semiauto, som hverken passer meg noe særlig eller er kraftig nok (kan ikke ta magnum).

 

Jeg tenker meg en kal. 12 o/u, skulle gjerne ta kraftig ammo (supermagnum), og slugs. Har noen gode tips? Jeg er student, og ikke supergod råd. Fant en hagle på XXL, en Silma Finnskogen 12/89, jeg kunne tenke meg. Den ligger på 6990, som nok er taket økonomisk:

 

http://www.xxl.no/shopping/showitem.aspx?id=69484

 

Kommentarer mottas med takk! :)

Link to comment
Share on other sites

du trenger jo faktisk ikke super magnum og slugs ;) holder lenge med 12/70! får mer fart på dem enn du får på 12/76 og 12/89. men det er nok ei meget grei hagle det der. om du mener du kommer til å skyte en del slugs ville jeg tatt en titt på remington 870 ;)

Link to comment
Share on other sites

870'en ser ikke så dårlig ut den heller, også med tanke på pris. Jeg må innrømme at jeg føler meg litt satt i tankegangen med hensyn på o/u, men så har jeg heller ikke prøvd pump før. Ideen er ihvertfall at jeg skal kunne jakte mest mulig vilt med denne hagla, fra fugl til rådyr.

Link to comment
Share on other sites

da foreslår jeg at du tar deg en tur til litt forskjellige forettninger og prøver forskjellige hagler som gir deg "feelingen" og som passer lommeboka + har de spesifikasjonene du vil ha ;) uansett våpen så vil jeg tro du kan bruke det til alt mulig så lenge den tåler stål og hardt ladde skudd siden du skal jakte rådyr. resten faller stort sett om du treffer og har holdet på din side ;)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...