Jump to content

Hundegard/gård...


msyncron

Recommended Posts

Hei!

 

Jeg får nå enedelig en engelsk setter inn i hus først på februar. Har en plan om å sette opp en grei hundegård nedafor huset...Hva er folks erfaringer her, hva bør man gå for når man setter den opp, hvor stor bør den være? Får man kjøpt "ferdig" gårder eller hundehus?

Hunden er 3 år og er vant med å stå ute.

 

 

Mvh

 

Marius

Link to comment
Share on other sites

hei igjen...

 

Ja, har sett litt her og der. Primært skal denne første gården vær litt "enkel". Vi leier et hus som ligger nede ved sjøen. Dvs vi ligger helt ved flomålet, 10m unna, og huset ligger godt oppafor. Rett nedafor huset er friområdet vårt, det er da en ganske stor plen, med noen store trær på. Jeg tenkte å plassere gården i dette området....har ingen andre muligheter enn på plena...hva mener folk om dette?

 

 

Mvh

Marius

Link to comment
Share on other sites

Spekulerte rett og slett i om jeg skulle kjøpe meg en rutenetting og kraftige påler, og ordne meg en hundegård selv på det viset...noen erfaringer rundt det? billig blir det ivertfall...

 

Jeg har lagd meg en slik av kraftige trykkimpregnerte påler,og 180cm netting som jeg kjøpte av en som driver hjortefarm her. Med sekstomsbord mellom alle pålene oppe rundt hele hundegården,så blir høyden over 190cm.Et bredt trykkimpregnert bord nede rundt hele gjør også at pukk ikke kommer ut av hundegården.

Fordelen er jo for det første at det er billigere,enkelt å sette opp, og du kan forme hundegården etter terrenget der du har tenkt å plassere den.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...