Jump to content

Litt jakt med svartkrutt


tailgunner

Recommended Posts

Nå som regn og tåke har tatt over fjellet så sliter jeg litt med motivasjonen. Det jeg "trenger" av vilt er allerede kommet i hus og godt er det for rypene er vanskelige og fåtallige der jeg liker å gå. 

Men hunden trenger turene sine og det gjør forsåvidt jeg også. Hagla frister det nesten ikke å drasse på men så føles det jo litt unyttig å bare gå rundt uten noe spesielt mål og mening.

Så begynte jeg å lete gjennom skapet etter litt grovere skyts til en orre eller hare i skogen og fant 5 messinghylser som jeg ladet for mange år siden med svartkrutt.

 

Da kom motivasjonen tilbake! Skal jeg bare trø rundt i skauen og kanskje skyte et skudd eller to så skal jeg gjøre det med stil! 

En tur i går etter frokost ga en hare og tre halvsjanser på orre og hare.

Det blir ikke de raske skuddene nå. Ting må liksom være litt mer på stell før skuddet går,men søkke ta så morsomt når det stemmer. 20221012_084811.jpg.5f5798723673788f95b4b3bf2ede3381.jpg

 

Så nå sitter jeg og lader opp igjen, ser ut på skjitværet. 32 gram bly foran en passe stor dose sveitser blir go knall.

20221013_085530.jpg.86fdeae60c280306dc64cb74ed76d3cf.jpg

  • Like 18
  • Thanks 2
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...