Jump to content

Erverve Børsene til Bestefar


MauserGutten

Recommended Posts

Hei må komme med litt historie før spørsmålet.

Jeg har funnet ut av at Bestefar hadde to børser, en Mauser (antageligvis K98k) og en Krag Jørgensen, han var bonde og jeger men døde dessverre sent på 80 tallet, han hadde 5 barn der hvor jeg er sikker på at 4 av de ikke har børsene, derfor tror jeg at sistemann har de, jeg vet ikke om de er registrert (må vel være det?) men jeg skulle gjerne ha prøvd å fått tak i de for å forsikre at de holdes i familien, derfor lurer jeg på to ting i tilfelle sistnevnte har børsene

1 Er det noen som helst mulighet å få kjøpt og registrert våpnene på meg? (Jeg har selvfølgelig jegerprøve, skap og plass til de)

2 Har noen her råd til fremgangsmåte til å spørre han, vi har ikke noe vondt mellom, men bare litt lite kontakt

Håper på svar og still spørsmål så skal jeg svare best mulig

Link to comment
Share on other sites

Så lenge du har plass i garderoben er det bare å søke på disse.

Er vel bare å spørre onkelen din?

Hei, har du bestefars våpen? Jeg er veldig interessert i å overta dem for å sikre at de er i familien, hva tenker om det?

 

Om de ikke er registrerte, så er det snart våpenamnesti, fra 1 januar. Så nå er absolutt riktig tidspunkt for å sette i gang prosessen. Dette kan også være verdt å nevne om våpnene ikke er registrerte.

  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

1983 skrev (10 minutter siden):

Så lenge du har plass i garderoben er det bare å søke på disse.

Er vel bare å spørre onkelen din?

Hei, har du bestefars våpen? Jeg er veldig interessert i å overta dem for å sikre at de er i familien, hva tenker om det?

 

Om de ikke er registrerte, så er det snart våpenamnesti, fra 1 januar. Så nå er absolutt riktig tidspunkt for å sette i gang prosessen. Dette kan også være verdt å nevne om våpnene ikke er registrerte.

Jeg får prøve å ta det opp neste gang jeg er på besøk, jeg tror at han også vil holde de i familien, han har ett barn men barnet er ikke særlig interisert i jakt

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...