Jump to content

6XC


Mullins

Recommended Posts

Da jeg driver å planlegger bygging av en 6XC så er jeg på utkikk om noen har en brotsj med tolker å låne meg eller leie meg så jeg får det i orden .

 

 

Hva slags løpslengde er best der, 60 cm eller lenger, jeg vil ha kombinert langholdskyting og jakt , vekten spiller ingen rolle da jeg har tenkt på å ha samme kontur på løpet som det er nå, 21 mm i munningen ca ,

 

Tips og innspill ønskes, hvis det er noen som har et pent brukt 6mm løp eller et bra emne de har som ikke brukes med stigning 1-8 er jeg interessert i det hvis merket og prisen er den rette .

 

Skjeftet blir det vanlige Choate Ultimate sniper stock , og en Hansen laminat som jeg har liggende som jakt stokk . Jeg liker den vesle hendige M700en godt og da det er presisjonsbygg fra før så vil jeg ha en presis patron til den for forskjellig bruk .

 

 

Oppdatert 25.01.

 

Da har jeg vært i kontakt med Rafdal og han har lagt til side et løp til meg, et Lilja med 1-8 stigning, og mulig det skal flutes når jeg får bestilt ombyggingen, men er ikke sikker ennå på det. Løpsøengden er på ca 27 tommer i blankutgave og 20 mm i munningen men mulig jeg får han til å dreie det ned litt , men har litt lyst på å ha full lengde på det for å ha et løp for langholdsbruk da det .22-250 løpet på rifla nå er 50 cm og en 10-12 cm til gjør ikke noe for vekten eller lengden på våpenet . Så er det bare å spare opp til bygget, men det blir verdt det .

 

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...