Jump to content

Innstilling av pressdie


Olaf

Recommended Posts

Hei!

 

Har ladet en stund, men pressdien har ikke vært 100% tilpasset til børsa mi. Her om dagen løsnet også strammeskruen fra dien, og i det jeg skulle skru den opp kom låseringen totalt ute av stilling. Bestemte meg for at jeg skulle prøve en ny metode for å tilpasse dien, nemlig metoden hvor man bruker kammeret til å måle motstanden hylsa gir.

 

I det jeg tok fatt på sluttstykket, men fant ut at jeg ikke vet hvordan man tar ut innmaten i bolten, også ejektoren? Noen som kan hjelpe?

 

Er ei Remington 700 rifle, sluttstykket ser slik ut:

 

309282.jpeg

 

309283.jpeg

 

 

Noen som kan hjelpe slik at sluttstykket blir klart for måling av motstand i kammeret?

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Må dessverre nødt til å bumpe denne opp igjen.

 

Instillingen av dien gikk knirkefritt. Prøvde meg fram til patronspillet var så nære som mulig 0. Men når jeg i dag skulle begynne å presse hylser, skjedde det noe horribelt. De åtte første patronene gikk fint. Så ble plutselig patron etter patron bulket?!

 

Så vidt jeg vet tyder dette på at patronen blir presset for mye? Er det noe som kan gjøres for å unngå bulkingen, eller må jeg rett og slett justere ut igjen dien til bulkingen blir borte, og dermed skyte med lengre hylser som går trått i kammeret?

 

Syntes uansett det var merkelig at de første hylsene gikk fint, og ikke de påfølgende? :shock:

 

 

Olaf

Link to comment
Share on other sites

Hei Olaf.

Har opplevt samme problem som deg.

Fikk da informasjon her og såg det etterpå også i ladeboken.

Dette ofte knyttet til for mye smøring av hylsene.

Tørk diene helt rene for smøring og vær litt mere gniten på smurningen av hylsene så skal du se at dette blir bedre.

Men selfølgelig ikke så gniten at hylsene setter seg fast i diene for deg..

:wink:

 

 

John

:mrgreen:

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Var det bulking av hylsehalsen eller en bulk i skuldra :?:

 

Ved bulk/nedtrykt hylsehals er enten hylsa for lang (ikke trimma ?), eller dia for langt nedstilt.

Ved bulk i skuldra, er det enten brukt for mye hylsefett, tett "luftehull", eller en kombiasjon av dette.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...