Jump to content

Browning A-bolt 3


VargenTheGraa

Recommended Posts

Hei.

første tråden min her og litt ukjent med forumet og oppbygginga her, har forsøkt og søke men uten å bli så veldig mykje klokere...

 

vurdere og gå til innkjøp av ei Browning A bolt 3 i kaliber 30-06

har fått en veldig god pris på denne fabrikkny.

 

lurte då i den annledning på om her er nokon som vil dele erfaringer ein kan ha gjort seg med denne riflen?

 

bruken blir litt bane men mest jakt både storvilt og rådyr.

 

mvh Vegard

Link to comment
Share on other sites

Kjøpte nettopp en tilsvarende i .308Win med pipelengde 51 cm til dama, kanonpris! Hva den presterer gjenstår å se. Har selv en A-bolt II i 6,5x55 (pipelengde 53 cm) som jeg er ekstremt godt fornøyd med. Hvis pipa er 53 cm på det våpenet du tenker å kjøpe, ikke kapp den! Jeg er overbevist om at du blir fornøyd med et solid bruksvåpen kamret for den mest allsidige storviltpatronen som finnes😊.

  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, Sølvrev said:

Kjøpte nettopp en tilsvarende i .308Win med pipelengde 51 cm til dama, kanonpris! Hva den presterer gjenstår å se. Har selv en A-bolt II i 6,5x55 (pipelengde 53 cm) som jeg er ekstremt godt fornøyd med. Hvis pipa er 53 cm på det våpenet du tenker å kjøpe, ikke kapp den! Jeg er overbevist om at du blir fornøyd med et solid bruksvåpen kamret for den mest allsidige storviltpatronen som finnes😊.

lure på om 30-06 e 56cm?🤷🏼‍♂️

Link to comment
Share on other sites

10 hours ago, VargenTheGraa said:

lure på om 30-06 e 56cm?🤷🏼‍♂️

Desto bedre, hvis du kan leve med den lengden pluss en demper! For det regner jeg med du vil ha? Det finnes små og lette dempere som ikke bygger så veldig mye ut over munningen.

Jeg har valgt å beholde 56 cm pipelengde på min Sauer 404 i .30-06. Det går fint til forskjellige typer jakt, men skal du ferdes mye i tettvokst krattskog blir det kanskje i lengste laget.

Edited by Sølvrev
Link to comment
Share on other sites

12 hours ago, Sølvrev said:

Desto bedre, hvis du kan leve med den lengden pluss en demper! For det regner jeg med du vil ha? Det finnes små og lette dempere som ikke bygger så veldig mye ut over munningen.Jeg har valgt å beholde 56 cm pipelengde på min Sauer 404 i .30-06. Det går fint til forskjellige typer jakt, men skal du ferdes mye i tettvokst krattskog blir det kanskje i lengste laget.

Ja demper e planen til jakta ja🔇

så idag la ej inn bedtillinga og då e de bere å vente på at politiet ska få behandla søknaden ferdig. e litt krattskog i jaktterenget vårt, men ikkje de de e mest av nei👍

 


🤞

Edited by VargenTheGraa
Link to comment
Share on other sites

Jeg har gjort en nærmere sammenligning av modell II og III, og det er klart at damas A-bolt III har noen billigere løsninger enn min modell II-rifle (bl. a. plastmagasin). Så er da også prisene uforandret, for ikke å si lavere, enn da jeg handlet for snart 11 år siden. Modell III framstår likevel som et solid bruksvåpen med meget godt avtrekk fra fabrikken, og den er etter min oppfatning svært konkurransedyktig i dagens marked. Vi skal prøveskyte .308-rifla i neste uke, og jeg vil bli forbauset om den ikke setter 3-skuddsamlinger tilnærmet hull i hull på 100 m.

Edited by Sølvrev
Skrivefeil
Link to comment
Share on other sites

Ingen tvil om at modell III er ett bra våpen, men som du sier litt billigere løsninger. Modell II ble vel for bra sett opp mot X-bolt så de valgte å gå ned på kvalitet på A-bolt III, for å differensiere litt mer mellom A-bolt og X-bolt. Min A-bolt II blir det siste våpenet jeg kvitter meg med!😍

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...