Jump to content

185gr TTSX - 338-06


CRC

Recommended Posts

Hei!

 

Funderer på å lade opp 185gr TTSX for en 338-06. Bruken vil være en slags allrounder fra rådyr opp til elg. Jeg er ikke interessert i å piske opp farten mer enn nødvendig, antar det vil gå fort nok (løp = 55cm)

Er det noen som har noen ladedata på denne med N150? (vet kanskje kruttet er litt i tregeste laget, men ser Nosler har oppgitt N150 for 180gr Accubond i det kaliberet).

 

Hadde vært interessant å se tall i QL også hvis noen har mulighet (med COL på 84.5mm/N150), det kaliberet eksisterer ikke hos Gordon Reloading Tool enda.

Barnes har data for den eksakte  kulen, men ikke med N150 (TAC, H4895, Varget, IMR 4064, IMR 4320)

Hornady har data for 185gr GMX, men ikke med noe N150 (TAC, Accurate 2520, RL-15, IMR 4320, Power Pro 2000MR, WIN 748)

 

Har også Accubond 200gr liggende, men de blir mest sannsynlig bare brukt på blink etter det jeg leser her og andre steder (ikke pga bly-problematikken, men ekspansjon).

 

I "verste fall" tar jeg en sunn vurdering fra Nosler sine data. På forhånd takk for tips og råd!

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...