Jump to content

En lyddemper til flere våpen ?


202 outback

Recommended Posts

Jeg var inne og kikket litt i handelskammeret, der fant jeg et innlegg om en som ville bytte en 6.5 demper i en 3006 slik at han kunne bruke denne både på 6.5 og på 3006 rifla. :!:

 

Dette har jeg ikke hørt så mye om før og jeg lurer på om det er noen som har erfaring med dette, :?:

Må ikke løpstykkelsen være lik på begge/flere rifler for å få rett tilpasing av demper, eller kan en skifte gumiforing etter hvilsken rifle demperen skal stå på :?:

Vil den dempe dårligere i cal 6.5 hvis den har dim på utgangshull til å kunne benytte 30 cal. :?:

 

 

Det er jo i utgangspunktet en veldig god ide hvis det fungerer. :wink:

Link to comment
Share on other sites

Jeg har en Hausken demper som jeg monterte på 9.3x62 .Det ble benyttet 14 x 1 mm gjenger . Jeg fikk senere gjenget opp en tikkarifle i 308w med samme gjengene , og fikk dreiet et ekstra bakstykke for at det skulle passe med løpet som er tynnere .Det er enkelt å skifte . Jeg er godt fornøyd med å bruke 9,3 demperen på 308w og hører ikke forskjell på dempingen i forhold til en cal.30 demper av samme type .

Link to comment
Share on other sites

Interessant emne dette her. Dette må jo være noe å vurdere for oss som har flere våpen. Pengene kan jo heller benyttes til mer jakt, optikk eller julegaver :D , enn til flere dempere, hvis det strengt tatt ikke behøves. Jeg klarer fortsatt ikke å skyte med to børser samtidig... :wink:

 

Har nettopp anskaffet en god gammel Husquarna i 9,3x62. Har fra før en Sako 6,5x55 med Hausken standard demper. Er særdeles godt fornøyd med dempereffekten og presisjon i den nå.

 

Denne tråden fikk meg til å tenke. Har fått Husquarna'en gjenget med samme gjenger som Sako'en helt tilfeldig :D . Kan jeg da borre opp demperen min slik at jeg kan benytte den på 9,3'en???? Evt. hvilken hulldiameter trenger en 9,3 demper? Og tror noen at jeg vil miste noe av dempereffekten på 6,5'en. Og hva med presisjon ved større hull??

 

Mange spørsmål her men, er det noen som har gode svar?

 

Ønsker samtidig alle en fredfull og trivelig jul.

 

Hilsen Christian

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...