Jump to content

tips om kjøp av rifle


Hammers

Recommended Posts

hei

tenkte på å kjøpe meg ei rifle i kalibret 6,5x55 fordi det kan man neste bruke til alt...

jeg skal ha en som det ikke er så "falig" med så det blir en i billig klassen

noen som har noen tips og råd?

vekt har ikke noe å si...

skal nok brukes mest til å sitte stille med.

 

 

så litt på den tilbuds pakka til jakt depoet på howa 1500 lightning...noen som har erfaring med denne?

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

Hei!

 

Har en KV mauser M67 6x5, tidligere banegevær. Står nå på sauerstokk, med tungt konkurranseløp. Jeg ønsker å montere kikkert på denne rifla, men så langt er det ingen som har kunnet gi meg noen gode svar på om dette er mulig. Det har stått diopter på børsa, men det har jeg nå demontert. Er det noen som har "oppskriften" på dette? Kan ikke i min villeste fantasi tro at det er komplett umulig... :?

Link to comment
Share on other sites

Hei!

 

Har en KV mauser M67 6x5, tidligere banegevær. Står nå på sauerstokk, med tungt konkurranseløp. Jeg ønsker å montere kikkert på denne rifla, men så langt er det ingen som har kunnet gi meg noen gode svar på om dette er mulig. Det har stått diopter på børsa, men det har jeg nå demontert. Er det noen som har "oppskriften" på dette? Kan ikke i min villeste fantasi tro at det er komplett umulig... :?

 

Er ikke umulig koster bare uforholdsmessig mye penger.

 

Kan kjøpe ei ny rifle ferdig med alt for samme pris om du skal bygge opp bakre brua, gjenge for montasje, bytte sikring og da avtrekk, dreie ned og kappe løpet som også skal blåneres opp og til sist bytte stokk. Kan som regel kjøpet en mellomklasserifle for samme prisen. Kjøper du ei rimelig rifle får du kikkert og montasje på kjøpet

 

Ombygging av M-98'r er historie om du ikke har tilgang til gratis arbeidskraft, billige deler og har en god posjon nostalgi.

Link to comment
Share on other sites

Tusen takk for gode svar! :D Kunne kjøpt en ny rifle, men det er som du sier en god del nostalgi i denne børsa..*Har vært en god følgesvenn på en rekke feltskytinger*

Hva vil prisen ligge på med tanke på skinne/baser (Leupold etc.), og har dere godtfolk noe forslag til kikkerttype/størrelse? Har sett på en god del kikkerter, som både varierer i pris, kvalitet og størrelse. Vil ha noe røft som tåler en del, men som ikke koster et statsbudsjett... :D

Link to comment
Share on other sites

så litt på den tilbuds pakka til jakt depoet på howa 1500 lightning...noen som har erfaring med denne?

 

Har denne selv bare med annen stokk. Den leveres ikke i 6,5x55. Men i 308w, som jeg har, er det ei kanonrifle. Samler ekstremt godt til å være "bare tatt ut av esken". Det eneste jeg har gjort med den er å justere avtrekket. Det gjorde jeg selv, det var en enkel sak å gjøre. Nå samler den hull i hull med lapua scenar 167 grs! samler 20 mm med 185 grs Lapua Mega og 17 mm med Hornady Interbond 165 grs...

 

Så vil du ha et annet kaliber enn 6,5x55 så anbefaler jeg pakken Howa Lightning med Leupold VX-1 på det høyeste

Link to comment
Share on other sites

howa riflene er ikke å forakte.har 2 stk selv,men hvis du bestemmer deg for ei howa,bør du få børsemakeren til å justere avtrekket.(for avtrekket er bare ræva rett fra fabrikken)..har 1200gram trykk på avtrekkern,og med det ungår jeg napping i skuddøyeblikket.... :D

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...