Jump to content

Hvem selger Alliant krutt?


Aasfresser

Recommended Posts

  • 2 weeks later...

Dette har også jeg søkt etter her i landet :!: , Danskene bruker det mye vet jeg så forsøk og søk der eller spør på

patrontest.dk så får du løsningen . Var i kontakt med et firma der for noen år tilbake men husker ikke navnet men de fortalte at Alliant var av de mest populære krutt der. :D

Link to comment
Share on other sites

Ja det var det som var tanken... Har noe ladedata fra Lymans ladebok, ser de bruker Hodgon longshot mye der, men også mye data på Steel og Blu dot.

Finnes det noen slags "konverteringstabell" hvor jeg kan finne krutt fra Hodgon som tilsvarer Alliant.

Og isåfall, er de så like at data fra boka kan brukes uten fare?

 

Ligger i startgropa for å starte med dette, så gode råd tas imot med takk.

 

PS. Veldig bra ladekurs HS Precision

Link to comment
Share on other sites

Du kan ikke bruke de om hverandre, men hva er problemet? Det er haugevis ladedata på Hodgdon, i bøker på nettet, til alle tenkelige kombinsjoner. Hvis du holder deg til BPI(ballisticproducts) sine komponenter har de ladadata og hefter til det meste av kombinasjoner av hylsetyper og hetter. BPI har alt, sine egne og andres komponenter. Midway fører BPI sine bl.a. Stål, vismut, bly, tungsten, hevishot, alt av alle materialer mao.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...