Jump to content

Ny rifle/langholdsrigg. Forslag/tips


Emiraten

Recommended Posts

Har tenkt å kjøpe meg en ny rigg som skal utsmykkes med både tofot og demper.

 

Tenkte jeg skulle bruke en Tikka T3 laminated/stainless med justerbar kolbe.Kaliberet tror jeg blir 3006.

Vekta på riggen er ikke så veldig nøye. Det jeg vil ha er en rigg som er god å skyte med, og som jeg kan

bruke til jakt også.

 

Så har jeg en del spørsmål til dere drevene skyttere der ute.

 

1. Hva bør jeg toppe med av kikkertsikte? Jeg tenkte kanskje å bruke Bushnell Yardage Pro 4-12x 42.

Noen som har erfaring er på dette ?

 

2.Hvilken tofot vil dere anbefale ?

 

3. Demper. Jeg er ute etter den demperen som er mest effektiv mht. dempeeffekt. Har sett at det er mye å velge mellom. Hva vil dere anbefale her ?

 

 

Emiraten

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Har tenkt å kjøpe meg en ny rigg som skal utsmykkes med både tofot og demper.

 

Tenkte jeg skulle bruke en Tikka T3 laminated/stainless med justerbar kolbe.Kaliberet tror jeg blir 3006.

Vekta på riggen er ikke så veldig nøye. Det jeg vil ha er en rigg som er god å skyte med, og som jeg kan

bruke til jakt også.

 

Så har jeg en del spørsmål til dere drevene skyttere der ute.

 

1. Hva bør jeg toppe med av kikkertsikte? Jeg tenkte kanskje å bruke Bushnell Yardage Pro 4-12x 42.

Noen som har erfaring er på dette ?

Har ikke personlig så veldig gode erfaringer med Bushnell da ville jeg kikket på Leupold føler den er mere politelig i knepp. men det er noe du må bestemme selv

2.Hvilken tofot vil dere anbefale ?

Harris LM S er mitt valg her..

3. Demper. Jeg er ute etter den demperen som er mest effektiv mht. dempeeffekt. Har sett at det er mye å velge mellom. Hva vil dere anbefale her ?

ATEC modul demer

 

 

Emiraten

Link to comment
Share on other sites

Jeg har bestillt meg Harris bipod idag. Akkurat en slik dere ser på bildet under.. solgte den rifla, komplett med harrisen dessverre. Så nå når jeg har bestillt meg ny rifle så måtte jeg løpe og kjøpe meg den samme Harrisen igjen ;)

 

Hvis du spørr meg så er det egentlig kun en legglengde som er brukbar.. det er 9"-13". "Vugge/swivel" er uvurdelig og "leg notch" er å foretrekke synes jeg... ikke mange Harris som kombinerer disse kvalitetene faktisk!

 

Egentlig så er det vel kun en eneste Harris som kombinerer di tingene jeg noterte her over.. nemlig "HBLM-S ".

 

Harris trenger vel strengt talt ikkje flere :lol:

 

Her en Harris HBLM-S "in action"

Bilde1301bucket.jpg

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

jeg hade bopel på svalbard da og invisterte i den der..

den bipoden jeg har bestillt nå har jeg bestillt fra ett foretak i Sverige som heter vapex.se... (er svenskegutt jeg 8)

 

men kanskje den finnes der ,, kjaert barn har mange navn :) du må nok se etter spesifikasjonene. (som er= leg notch+swivel+9"-13"

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...