Jump to content

Svartbjørnjakt


ctm-4

Recommended Posts

Har tengt meg til canada i mai på svartbjørnjakt....har vært der 2 ganger tidligere .(begge turene til xxl) og har skutt bjørn....Jeg søker en tur der muligheten for å skyte 2 bjørner er meget høy...åtejakt inkl...prisen er også et element som spiller inn..har egentlig tengt på turen til canada jakt og fiske,men ser det var noen uklarheter der....Noen som har erfaringer med andre reisearangører...må være mulighet på 2 bjørn,og høy suksessrate.

Link to comment
Share on other sites

Jeg er enig med deg i det du skriver: XXL er seriøse og CJF har det vært mye "støy" rundt (ligger endel på nettet).

 

Skal du bruke andre seriøse jaktreisearrangører til svartbjørnjakt er det iflg min syn 2 alternativer Atira.no og Mylla.no.

 

Det ble nevnt i et annet innlegg hva du bør sjekke og det bør være:

1. RGF medlemskap. Er lovpålagt.

2. Registret selskap i Brønnøysund.

3. Be om flere referanser, gjerne over tid og spred over landet.

4. Google arrangøren litt for evt. artikkler.

 

Følger du disse 4 reglene bør du være nokså trygg. Lykke til med valget.

Link to comment
Share on other sites

Har tengt meg til canada i mai på svartbjørnjakt....har vært der 2 ganger tidligere .(begge turene til xxl) og har skutt bjørn....Jeg søker en tur der muligheten for å skyte 2 bjørner er meget høy...åtejakt inkl...prisen er også et element som spiller inn..har egentlig tengt på turen til canada jakt og fiske,men ser det var noen uklarheter der....Noen som har erfaringer med andre reisearangører...må være mulighet på 2 bjørn,og høy suksessrate.

 

 

Her har du noe.

:)http://www.buhlsjagtrejser.dk/tilbud/60-canada.html

 

http://www.spartahunt.com/

Link to comment
Share on other sites

Det er et par ting du må sjekke før du bestiller.

 

Nr1: Referanser. Få en liste med minst 10 navn på. Da slipper du å bare få telefonnummeret til selskapets egne agenter.

 

Nr2: Hva er sikkerheten du tilbys om noe går galt? Hvor lett er det å nå arrangøren, og hva er din sikkerhet med hensyn til at de rydder opp om noe er galt. Det er snakk om mye penger og du må da være sikker på at de er solide.

 

Nr3: Har de betalt for å være medlem av RGF (reisegarantiforbundet). Dette er rett og slett en forsikring til deg om selskapet går konkurs, hvilket ikke er unormalt når vi snakker om mange små selskaper i disse finanskrise tider.

 

Nr4: Får du god informasjon generelt? Er det skjulte kostnader? Får du klare konkrete svar på spørsmålene du stiller?

 

Med ønske om god tur og skitt jakt i de store nordamerikanske jaktmarker!

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...