Jump to content

Primus nr 210


Joakim.Ande

Recommended Posts

Var fin og den der! Ta vare på den, ser fornikla ut.

Eg brukar ein slik når eg er til fjells om sommaren. Eg er ikkje sikker på når din er laga 50-60 talet kanskje, men blir gjetting.

Uansett synast eg ein god gammaldags parafinprimus er da beste på snaufjellet, brukar grøn fyringsparafin.

Link to comment
Share on other sites

Hei,

Og takk for svar! Den er forniklet ja.

 

Den er rimelig godt ivaretatt kan man vel si☺️
 

i bruksanvisningen så sto det at det var best å fyre med bensin - så jeg prøvde coleman sin renset bensin da jeg testet den. Fungerte så fint som bare det👌
 

Den er selvsagt flott og ha, men den tar jo mye plass og vekt i sekken i forhold til bensinbrenneren til optimus. 

Link to comment
Share on other sites

På 2.5.2020 den 8.42, Joakim.Ande skrev:

Jeg tolket det bare dit at det var det som skulle brukes, når bruksanvisningen sier at man skal bruke «førsteklasses petroleum».

 

Petroleum her i denne sammenhengen, er det samme som parafin. Bruk ikke bensin på denne, selv om det brenner. Det er den ikke beregnet for. Jeg har selv en 210, og de er alle laget for parafin.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

5 hours ago, svehella said:

Petroleum her i denne sammenhengen, er det samme som parafin. Bruk ikke bensin på denne, selv om det brenner. Det er den ikke beregnet for. Jeg har selv en 210, og de er alle laget for parafin.


Aha!

tusen takk for tilbakemelding!🙏🏻

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...