Jump to content

Lapua Naturalis 308


Sorensen

Recommended Posts

God kveld :) 

 

Noen som har erfaring med Lapua Naturalis 308 170 gr kuler ? 

 

 

 

Kjøpte en god del av de her for litt tilbake når xxl hadde super tilbud så lurer på om jeg betalte 8 -9 kr smelle, så i verstefall så er det ikke galen pris på trenings ammunisjon om dem ikke skulle gå bra i mi børse ( Har ikke fått testet dem ut selv enda ) 

Link to comment
Share on other sites

Og evt når jeg skal finne en treningsammunisjon som passer min jakt ammunisjon, hvordan går du fram da for å slippe å kjøpe en pakke av hver for å teste ( Hvordan eliminerer jeg med ned til hva jeg bør teste først ? ) har hatt en jeg brukte som har gått tålig likt som Lapua Mega men de 2 har jeg bare alltid brukt å ble tipset om  så det har funket for meg.

Men jeg merker det jeg må sette meg litt mer inn i ammunisjonens verden :P 

Link to comment
Share on other sites

Jeg trener .308 med et lager jeg har av Harald V før de ble blyfri. Jeg skyter inn på 200 meter og sjekker deretter med Lapua Naturalis før jakta hvert år. I min rifle går sistnevnte ca 4-5 cm lavere på 200 meter. Med ca 3 knepp opp på 1/4 moa, blir det bra nok til jakt. Jeg vil tro at du kan gjøre det samme med de fleste ok FMJ. Avviket er hos meg konstant fra år til år. Så enten det ikke er avvik eller det er noen cm, justerer du bare tilsvarende når du går fra treningsammo til jaktammo.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...