Jump to content

Verdi av Aimpoint x3, LLM01 laser lykt osv


Løllis

Recommended Posts

Hei!

 

Jeg er ny på forumet og ønske rikke å tråkke på noe tær :)

Jeg lurer litt på verdien av noe utstyr jeg har hatt liggende i boden i snart 10 år. Det er på tide å selge, destruere eller annet da jeg skal flytte.

 

Det er ripefri optikk såvidt jeg kan se. Har ikke videre undersøkt eller tuklet. Bærer preg av bruk, men ingenting graverende som skal påvirke funksjon.

 

 

  • Noe utenom det vanlige, LLM01 modell LMT 630 (Laser Light Module 01)

Det er en lykt med Infrarød- og rød-laser, produsert av Oerlikon Contraves (nå Rheinmetall Defence)

Jeg legger ved noen lenker til info jeg har googlet meg til.

Wikipedia LLM01

Rheinmetall Defence brosjyre

Oerlikon Contraves (Rheinmetall Defence) Description and Operation

 

 

Link to comment
Share on other sites

Aimpointen går på finn fra 2000 og opp til 3500, har jeg oppservert.

 

Surefirelykten på 60 Lumen vil jeg anslå at du kan få oppimot 1000 for om du finner rette kjøper.

Det er en enorm utvikling i effekten på lykter derav den lave prisen, den du selger er desverre akterutseilt.

 

LMT 630 er desverre med max. 180 lumen totalt akturutseilt mod dagens lykter som har opp mor 1000 lumen.

Den vil være salgbar til en som vil bygge seg en vintage SF rifle med du skal ikke forvente veldig høy pris for den.

 

Vil anbefale deg å legge materiellet ut på finn.no med gode bilder, da får du helt sikkert solgt de.

Edited by NM149
Link to comment
Share on other sites

11 hours ago, NM149 said:

Aimpointen går på finn fra 2000 og opp til 3500, har jeg oppservert.

 

Surefirelykten på 60 Lumen vil jeg anslå at du kan få oppimot 1000 for om du finner rette kjøper.

Det er en enorm utvikling i effekten på lykter derav den lave prisen, den du selger er desverre akterutseilt.

 

LMT 630 er desverre med max. 180 lumen totalt akturutseilt mod dagens lykter som har opp mor 1000 lumen.

Den vil være salgbar til en som vil bygge seg en vintage SF rifle med du skal ikke forvente veldig høy pris for den.

 

Vil anbefale deg å legge materiellet ut på finn.no med gode bilder, da får du helt sikkert solgt de.

Takker for inputs!

 

Optikken er vel det eneste som har tålt tidens tann noenlunde.

Om noen vil bygge seg et historisk lager, eller annet kan lys/laser sikkert være av interesse som du sier.

Jeg ser Airsoft gutta bygger rigger og står på, men foreløpig har vert litt skeptisk til den gjengen der. Godt mulig jeg bør ta meg sammen og respektere det som en hobby for folk uten løyve. 

 

Finn.no blir løsningen og så får jeg vurdere å sile kjøpere ut i fra interessen.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...