Jump to content

Dachs med allergi


Rigby

Recommended Posts

Jeg har en korthåret dachs på 13 mnd.Fra han var ca 9 mnd utviklet han det som er antatt å være matallergi.Han klør seg veldig rundt lepper,under haken,samt at han har tendens til håravfall rundt øynene.Har egentlig aldri hørt om dachser som har hatt allergi...Men,jeg har han på ett spesialfôr ,jeg vet enda ikke om det virker,det har bare gått 2-3 uker.Problemet er at det er lite fett/smak i fôret,og det er vanskelig å få han til å spise.Har noen vært borti lignende tilfeller? Tips mottas med stor takk.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Hei!

Et noe sent svar men..

Leit å høre om den firbente kompisen din. Min Gordon Setter opplevde akkurat det samme i ganske ung alder. Kløe i pelsen, rastløs og utilpass.

Det begynte med kjertlene i "eksosen" som ble betente og måtte tømmes hver gang hunden hadde fått vaksine. 

Løsningen her ble hundefòr fra Norwegian Polar med en dæsj lakseolje oppi, ikke hatt noe problem i løpet av de 8 årene hun har gått på det. Det tok ca 2 uker fra jeg kuttet ut tørrforet til hunden ble merkbart roligere og kløingen avtok. Analkjertlene har heller ikke vært et tema etter det, heldigvis..

Håper dette er noe som kan hjelpe deg! 

(Jeg har ingen forbindelse til produsenten av denne maten, bare så det er sagt.)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...