Jump to content

noen som har prøvd remington wingmaster på rådyr?


andreasli

Recommended Posts

samme forholdsreglene for hevyshot som for stål og andre harde hagl materialer ;) brukes kun i våpen som er godkjent for stål og i trangboringer fra 1/2 og åpnere. spør du meg så må man ha 1/4 eller åpnere for få noe skikkelig skuddbilde med disse på hold under 25 meter.

Link to comment
Share on other sites

Har valgt og overse advarselen om å ikke skyte de i full trangboring, har tre kvart og full i mi. Bruker wingmaster til rådyr, rev og storfugl og er topp fornøyd. Har skutt 6 rådyr og 2 rev med nr 4, alle har vært knall og fall. Du kan greit bruke litt mindre hagl da de har høyere egenvekt enn bly.

 

Riktig at de skyter en trang sverm, men til rådyr er dette en ønsket egenskap for min del....

 

PS! Sikkert lurt å ikke bruke wingmaster i full trangboring, er vel en grunn til at det ikke anbefales.......

Link to comment
Share on other sites

Har valgt og overse advarselen om å ikke skyte de i full trangboring, har tre kvart og full i mi. Bruker wingmaster til rådyr, rev og storfugl og er topp fornøyd. Har skutt 6 rådyr og 2 rev med nr 4, alle har vært knall og fall. Du kan greit bruke litt mindre hagl da de har høyere egenvekt enn bly.

 

Riktig at de skyter en trang sverm, men til rådyr er dette en ønsket egenskap for min del....

 

PS! Sikkert lurt å ikke bruke wingmaster i full trangboring, er vel en grunn til at det ikke anbefales.......

 

det er vel veldig individuelt hva man har mest tro på ser jeg. jeg har skutt en del ender, gjess og rev med denne patronen og med trangere skuddbilde enn hva 1/4 gir på 20 meter i mi hagle var ikke viltet brukanes til annet enn åte. svært hull som gikk tværs i gjennom dyrene.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...