Jump to content

Hjemmesmidd feste for videokamera på rifle


Castor

Recommended Posts

 

Og være selv-filmer og jeger, kan være frustrerende dere. Jeg har vært "plaget" med at ca 50% av alt vilt man forsøker å filme, slipper unna i fellings situasjonen og man sitter igjen som en suragurk og med aaalt for stor hengeleppe. Blir ofte mye kål og vafler ut av både og filme og få avgårde et nogenlunde forsvarlig skudd.

Kreativ tankegang måtte derfor til, en sving borti roteskuffen og fram med fila......og resultatet ser dere under. Dette synes jeg ble svært så bra. Nesten ikke til å tro at man kan ha fått til noe sånt. 

DSCN0411.JPG.b8bc02f5baf3135d760019721b7e9136.JPG

 

DSCN0416.JPG.bc2c1593b3698a4c72923acbb40d98ae.JPG

 

Fant fram ei utgått picatinnyskinne og et sett QRW montasjer. Litt filing her og der, samt med litt mild vold og bannskap gikk det seg til etter hvert. Ble en slags QD montasje type videokamerafeste ut av det. Skal sitte på reverifla mi i cal 223, slik at rekylen er fraværende, så nå gjenstår kun å teste kreasjonen ut i praksis.

Om man hadde hatt en fresebenk stående i stua, hadde nok resultatet sett litt mer profesjonelt ut, samt at man hadde unngått mesteparten av bannskapen. Tidsforbruket hadde også vært adskilling mindre. 

Igjen.....dette synes jeg ble svært så bra og et parameter mindre å ta hensyn til i selve skudd-situasjonen😊

 

Er det pent?.....Nei

Er det praktisk?.....Ja

 

Edited by Castor
Edit
  • Like 8
Link to comment
Share on other sites

Til mobiltelefoner etc finnes det masse forskjellige fester på e-bay, kjøpte nettopp flere stykker som vi tilpasset på en stativkikkert (slik man søker etter sau mm med).

Du finner sikkert noe som kan festes i stativfestet under kameraet og med klave over kikkersiktet.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...