PietroW Posted September 5, 2018 Posted September 5, 2018 Kjøpte en Veidemann Hauken lerduekaster hos Jaktdepoet for endel år siden. Har fungert ok, selv om det av og til kastes ut duer som brekker/desintegrerer ganske umiddelbart og av og til er det matefeil i kasteren. Satte den opp nå for noen uker siden, var vel på tide å trene litt før jakta. Hadde stående en eske standard Corsivia duer fra ifjor som jeg fylte den opp med. Ble litt overrasket og sur over at 60-70% av duene nå bare kommer ut i biter. Kan ikke se at det er noe feil med kasteren og lurer på om duene er blitt for gamle ? Esken med duene ser ikke skadet ut og duene virker forsåvidt uskadet når jeg mater de i kasteren. Kjøpte en ny eske av samme fabrikat i forrige uke og kommer noe bedre ut, men fortsatt mye som brekker under utkast. Noen som har tilsvarende erfaring ? Var ikke slik de første årene men har ikke notert hvilket lerduemerke jeg har benyttet da.
Redriver Posted June 6, 2020 Posted June 6, 2020 Hei. Lurer på og kjøpe denne selv, kor gjekk det med kasteren? kaster den 70 - 85 meter som sies i anonsen? Er kvaliteten bra, bortsett fra att duene knuses? kansje mann kan legge på noe skum teip i kastearmen ? Mvh.
Recommended Posts