Jump to content

Rett halvautomathagle for linksskytter


Jentejeger

Recommended Posts

Hei. Er helt fersk jeger og i ferd med å kjøpe min første hagle. Har valgt meg ut en ny halvautomat som jeg får til en veldig god pris (ca. 8000). Den er rett, så den kan i utgangspunktet brukes av alle, men den spytter patronene på høyre siden og sikringa er der. For å få disse funksjonene over på andre sida må jeg ut med nesten 5000 kr. ekstra! Spørsmålet blir da: Noen som har erfaring med å skyte links og ha et våpen tilpasset høgrehendte? Går det greit, eller bør jeg legge de ekstra tusenlappene i en links-variant?

Link to comment
Share on other sites

Sitat

 

 

Jeg hadde en Beretta 391 Urika 20/76 halvauto for høyreskyting, men skjøt links selv. Hadde aldri noen problemer med det. Hylsene blir kastet rett ut, ikke bakover. I hvert fall skjer det på denne. Datteren min tok over den etter at jeg kjøpte meg annen hagle, og hun er også links. Null problemer.

 

Hør om det går an å bytte sikringen over på den andre siden. På Berettaen gikk det an, i hvert fall. Det må nesten kunne gjøres, ellers blir det knotete. Regner med at sikringen sitter foran avtrekkeren og trykkes sideveis? Hva slags hagle er det?

 

Edit: Greit om det går an å shimse hagle over mot links også. Flere halvautoer har det. Det er ikke mye en kan justere, men litt kan være bra det og. Shimsen sitter mellom kolbe og kasse. Den kan snus slik at man kan justere både i høyde og side.

Edited by ko-stens
Link to comment
Share on other sites

3 timer siden, Jentejeger skrev:

Takk for svar. Er en Franchi Affinity One 12/76. Sikringen sitter foran avtrekker og trykkes sideveis ja, men burde ikke selger visst om den kan flyttes på? (Han er meget dyktig og erfaren.) Det hadde jo ihvertfall løst mye... Det med shims aner jeg ikke...

Ta penga smällen ! Speciellt om den sitter dom en smäck ... har du känt på Fabarm XLR5  elr L45 i vänster ? 

Link to comment
Share on other sites

19 timer siden, culot skrev:

Ta penga smällen ! Speciellt om den sitter dom en smäck ... har du känt på Fabarm XLR5  elr L45 i vänster ? 

Har ikke prøvd noen av de variantene du nevner, nei... Synes det er vanskelig å selv vite om børsa sitter perfekt, men selgeren mente det, så stoler på han.

Link to comment
Share on other sites

16 timer siden, Jentejeger skrev:

 

 

Jag har en Fabarm XLR ( iofs höger ) och den har chims brickor för cast off/on och drop  50-55-60 

och Fabarm LS 45 lär säkerligen ha det åxå,  sen att en säljare säger att bössan sitter perfekt är bara naturligt :D

hade han sålt nåt annat märke så hade den troligen vart perfekt.  Ett billigt alternativ kan vara Hatsan i vänster

förvisso en turkbössa men många tycker dom är helt okay. 

 

/P

Edited by culot
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...