Jump to content

Hvilken bør jeg velge (fersk) erfaringer fra dere jegere der ute


Trym1

Recommended Posts

Hei jeg er på utkikk etter GPS samt peiler til min hund.

 

Jeg har tittet litt på Alpha 50 og Alpha 100, men jeg ser ikke store forskjellen annet enn berøringsskjerm.

Jeg skal jakte med en fuglehund, Vorsteher. Jeg jakter primært på kjent grunn eller grunn jeg har vært på tidligere.

I den forstand syns jeg nå en GPS med peiler til 5000 kr er mye når jeg ikke trenger kart, men jeg skulle gjerne hatt noe som varsler stand og som jeg kan se hvilken retning og hvor langt unna hunden står.

finnes det noe slikt?

 

Evt hva er fordeler og ulemper med Alpha 50 mot Alpha 100.

tusen takk for hjelp til dere hardbarka jegere....

 

 

Link to comment
Share on other sites

50 har skikkelige knapper, for de som ønsker det foran tøtsjskjerm. Kan også bruke vanlige batteri. Mest vanlig, og dermed lettere å få hjelp til det tekniske av andre jegere, om du har behov for det.

100 har større skjerm, og mulighet for å sende et vibrasjonssignal til båndet. Kun oppladbare batteri. Hva som er positivt/negativt er jo opp til hver enkelt.

 

skal du kun ha funksjonen stand, avstand og retning (som er det som er nødvendig) kan man jo kjøpe brukt 320/220 også, om man vil spare noen kroner. Du finner mye mer info om du søker litt på forumet. Lykke til.

 

 

Link to comment
Share on other sites

  • 5 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...