Jump to content

vectan gm3


tor1980

Recommended Posts

Tyvärr verkar Vectan efter krutet lanserats i usa  ha

” Amerika anpassat ” sina laddata.,

vissa data hittar du inte ens längre hos nobel sport, och allt som presenteras i usa är

” omladdnings data”  

 

italienska data avser oftast nya hylsor och att man håller sig till standard höjder på färdig patron.

 

gm3 är ett krut för lätta laddningar.

och om det är dubbelbas hittar du på nobel sports sida.  

 

Jag hoppas ni får tillgång av vectans A krut och i synnerhet A1 och A0 

 

/P

Link to comment
Share on other sites

36 minutter siden, tor1980 skrev:

er visse singelbase

 

håper de kommer litt mer trykktesta data etterhvert fra polveri dosi e cartucce forumet

Jänkarna laddar ju alla möjliga krut till Target loads   i  7/8- 1 oz   & 1 / 1/8 oz ,  Vectan har både Dubbel och singelbas , men efter en koll så är  GM3 ett singelbas https://www.nobelsport.it/prodotti-it/polveri/polveri-cartucce-pallini

Sen tror jag om du trålar lite på PDC  på GM3  lär du nog hitta mer  och dessutom med europeiska  komponenter. 

Link to comment
Share on other sites

Hittar man en sån där så är det mumma, och jag är rätt säker den härstammar från Gianni då han har 3 st mätstationer

i sin tunnel just på 0,75 , 2,5 , 10m . Jag  kan inte den exakta terminologin för vad progressivt är i krutsammanhang.

Vet inte om det är så enkelt att det  enbart är snabbare ..

 

/P

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Ni får ta i beräkningen att italien har bra mycket varmare och en rejält större luftfuktighet än 

Skandinavien så om man ska använda den här laddningen senare på året kan man nog gå upp 1gram i bly.

Det är därför man ibland ser tex  1.50/1.60 x 34/35g  då betyder det sommar/vinter laddning  ( italiensk sådan ) 

 

har du provladdat nåt ännu ?? 

 

/P

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...