Jump to content

Tar over Strihåret Vorsteh - hva nå?


H. Nilsen

Recommended Posts

Ja, jeg har tenkt på dette. Den yngste vil jeg i så fall bruke mye tid på jaktprøver med, det er ikke sikkert jeg kommer til å gjøre det med den eldste (uansett utfall). Det er ikke bare-bare å lære en 5 år gammel hund å trives på jaktprøver. Det kan være til mer stress enn godt for han. Det vil jo tiden vise. Uansett er det ikke noe problem å gå med to hunder på samme jaktprøvene om det skulle la seg gjøre. Jaktprøvene vil jeg bruke minimalt med tid på (relativt sett), og 99% av tiden vil jeg gjøre ting med begge to - om det er jakt, trening eller bare kos.

 

Fordelen med to hunder er jo at de kan holde hverandre med selskap på dagtid, og så er det konge å gå på jakt med to stk. Samtidig er det litt mer styr og mye dyrere, vanskeligere å få pass til dem om jeg skulle reise bort (selv om jeg har ordnet meg ganske godt ser det ut for) og slike ting. Men styr er det uansett om du har en eller to hunder ;-)

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Rart når man sitter på dassen å blar igjennom noen ukeblader. For å være litt spesifik så er det Norsk Ukeblad nr.15 2008 15. sept.

 

Et bilde av en SV og en KV fanger interessen. Jaggu er det ikke Aiko. Reportasjen handler om en trist sykdom, og jeg må innrømme at jeg legger sammen 2+2 når jeg kjenner Aikos videre historie her på forumet.

 

Nå følte jeg at verden kom inn stuedøra og ga meg en oppstrammer i livets realiteter. :(

 

Hils til Aiko

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...