Jump to content

Langholdsrifle!


510 Førland

Recommended Posts

Nå har eg nettopp fått montert nytt løp i Sako 75 V-kassen min. Byttet ut det gamle .338 RUM-løpet med et rustfritt Lilja løp på 26" som ble glassblåst og gjenget for demper. Bestilte først et løp på 28", men det ble litt i lengste laget når den og skal brukest mye på hjortejakt.

 

img0582md9.jpg

img0581mf0.jpg

 

Begynte å skyte den inn på fredag. Fyrte av 12 skudd , pusset godt mellom hvert skudd og passet på at løpet ikke ble lunkent engang. Fikk skikkelig god samling på de siste 5 skuddene, så dette ser meget lovende ut.

 

Eneste problemet nå er at har veldigt lyst på en bedre stokk enn orginalstokken. Er det noen av dere her inne som kan hjelpe meg med noe sånt? Har veldigt lyst på en HS Presicion-stokk siden eg har det på den andre Sakoen min, men eg bestilte en av den norske importøren for et par år siden og har enda ikke motatt den. Ble lovet å få den etter 3mnd, så det gidder eg ikke vente på. McMillan er og av stor interesse. Er det noe sånt å få tak i på kortest mulig tid?

 

Takker på forhånd for all info.

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

510 Førland..

McMillan leverer utvilsomt meget bra stokker og er et godt valg uansett.

Problemet er leveringsTIDEN fra Ragnar Hansen som er relativt drøy. Jeg bestilte en A-5 stokk for et par år siden i April og den kom ikke før Januar neste år, så du bør ikke stresse unødig om du vil ha deg McM på sakoen din.

(Hadde faktisk nesten slått hele prosjektet i fra meg da den plutselig en dag kom på døra.. :D )

Er du veldig heldig kan det hende han har på lager, og da er det kun Posten som bestemmer hvor lang tid det tar å få tak i den.

Bilder av bygget MÅ du få lagt ut.. ;) Slik er obligatorisk når du starter en tråd som denne .. :mrgreen:

 

Sakotrg

Link to comment
Share on other sites

Hvem bygde og kamret til deg? Total pris? :D :D Bruker du løpsstikke?

 

Herman Erdal på Våpenloftet i Førde monterte løpet, prisen på det ble vel ca 6000 kr, som var nok, men det virker det er vel verdt det. Kassen betalte eg el 7000 kr for, ny fra Finland. Stokken eg har, kostet med 2000 kr. Har blitt en del, men om det viker bra, er det ikke nøye.

Link to comment
Share on other sites

Får du mange patroner i magasinet?

 

 

Får 3 patroner i magasinet og et i løpet om eg setter i magasinet etter eg har sett det første i løpet.

Stokken var i utgangspunktet for lang til meg, så eg bytte ut kolbe kappa med den korteste eg fikk tak i. Selv om kappa er av bedre kvalitet en den orginale, så fikk eg litt ekstra rekyl pga det, men ikke noe å gjøre med.

 

Kikkerten eg har satt på er en zeiss diavari victory 3-12x56 med mill dott, det må vell fungere på litt hold vell...

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...