Jump to content

Nytt løp til min remington


Robinson

Recommended Posts

Jeg tenker på å bytte ut løpet i min rem 700 , når jakta er over for i år. Og har fått foreslått ett Lothar Walter løp av min faste pusher. Jeg har aldri hørt om dette løpet, men så har jeg kanskje ikke fulgt så mye med heller på løpsfronten. Er det noen som har noen synspunkter??

Link to comment
Share on other sites

Har flere Lothar Walter løp. Det er meget gode løp som går godt, og det er en veldig kjent produsent av løp. :D Det skal mye til for at du ikke blir fornøyd med ett slik løp i ei jaktrifle. Vet ikke hva slags kalibert du har og hva du forventer av presisjon, men jeg har LW løp i jaktfeltrifla mi og den går stabilt 12-15mm på 100m (5 sk.-grupper). Min påstand er at LW løp er godt nok hvis man ikke skal skyte benchrest. Det er også prisgunstige løp ift. det man får. Jeg ga ca 2000 kr for "blank", så ferdig innsatt kommer ett nytt LW-løp på ca. 3000 kr. Skal du ha rustfritt kommer det på 500 kr ekstra ift. Chrome-moly løp.

Link to comment
Share on other sites

Takker. Du overbeviste meg. Kaliberet blir 7-08 , der det opprinnelig var 308. Jeg velger ett "blått" løp , siden jeg har "blå" rifle.

Jeg forventer god jakt presisjon. Min 308 klarte glatt å lage 2,5 - 3 cm samlinger med mine egne ladninger. Helt til for ett par år siden. Da åpnet gruppene seg til 4-5 cm, uansett hva jeg gjør av løpstell. Så derfor ønsket om nytt løp.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...