Jump to content

Slipebånd


Nesheimen

Recommended Posts

Lurer på om nokon kan anbefale gode slipebånd (50x2000)?

Har tidlegare blitt anbefalt Norton sine, men prisen er rimeleg stiv hos Tools. Carls.nu har fleire typar frå bl.a. Deerfos, har nokon prøvd desse? Har prøvd slipex.no sine men dei har ein svært tydeleg skøyt som ikkje er særleg behageleg å bruke.. 

 

På forhånd, takk! 

Link to comment
Share on other sites

Hei, jeg som svarer deg er gammel formingslærer og har vel prøvd litt av hvert gjennom en del år. Deriblandt lagd egne slipebånd utav slipebånd på rull. Om det er rimligere vil jeg anta uten at jeg har sjekket det. Fremgangsmåte, jeg skråskjærer to ender, beregner overlapp/limflate. På den ene limflaten som har påført slipekorn fjerner jeg dette med et eller annet metallverktøy. Ikke veldig viktig at det er absolutt ren flate, men at det er mulig for kontaktlimet å hefte godt. Påfører så et standard kontaktlim på begge limflate, lar dette etter innstruks tørke de 20 min, alternativt bruker varmepistol for å korte ned tiden. Så legger jeg flatene sammen og banker de skikkelig sammen med en gummihammer. Så lar jeg de ligge et døgn før jeg begynner å bruke båndene. Bruker du de med det samme sklir de limte flatene i fra hverandre. Dette skjer derimot ikke dersom du benytter min metode. NB! jeg har kun benyttet denne metoden på mindre stasjonære slipemaskiner. Om det virker på gulvmodeller vet jeg ikke, men da er det vel limkvaliteten det avhenger av. Lykke til!

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...