Jump to content

300 wsm og Norma mrp


Llanic

Recommended Posts

Hei

 

Skal snart lade mine første patroner i 300 wsm. Jeg har nye Normahylser, Norma mrp-krutt og CCI #250-hetter som jeg skal bruke. Det jeg har liggende av kuler fra før er 155grs Nosler CC, 150grs Nosler E-tip og Barnes 150grs TTSX. Kanskje litt lette kuler, men greit nok til å begynne med tenker jeg. 

Har tenkt meg ut noen startladninger, men skulle gjerne ha hatt mer offisiell ladedata å støtte meg på. Men siden jeg ikke finner det på nettet eller på papir, så håper jeg at noen av dere med 300 wsm og mrp-krutt kan dele litt ladedata som dere bruker. Hadde vært fint å få litt ekstra data å støtte seg på.

På forhånd takk! 

Link to comment
Share on other sites

Skal du bruke så lette kuler i .300 wsm så er ikke mrp det beste kruttet blir sannsynligvis fulle hylser før du når maks trykk.Det beste kruttet for 150 grs kuler er superformance men N550 eller N160 kan også gi gode resultater.Jeg bruker nå en ladning med 71 grs superformance bak 150 grs E-tip i Federal hylser.Hogdon lister 74 grs superformance men det er i Winchester hylser som er litt romsligere

Link to comment
Share on other sites

Ja jeg var litt bekymret for at de skulle bli for fulle, men har akkurat ladet 3 patroner med 70 grains mrp. Ikke noe knaselyd, og kruttet beveger på seg inni når jeg rister på patronen. Dette er i nye Normahylser med en kapasitet på 78,5 grains h2o. Tipper brukte hylser, sammen med komprimert ladning burde gi mulighet for mer enn nok krutt. Men har ikke fått testet det enda. Men tagergaard brukte 76grs, så da er det nok plass. Quickload mener mrp skal gi best hastighet. 

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • 4 years later...
tagergaard skrev (På 25.5.2017 den 21.33):

Jeg lader min Browning A-Bolt med følgende: Barnes TTSX 150 grains, 76 grains MRP, CCI 250 Magnum. COL 72,6 cm.

Med 50 cm løb og Sonic 45 demper skyter den omkring 970 m/s og samler under 20 mm på 100 meter.

 

Start lavt og gå opover.

Hei! Jeg har en X-Bolt med 20" Douglas pipe.

Hvilke ladninger har du med tyngre kuler? Jeg føler at det stagnerer litt rundt 860ms uten å pushe trykket.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...