Jump to content

Paraordnance 1911 Todd Jarett 16-40 sw tragedie eller god


cvatican

Recommended Posts

Kjøpte Paraordnance fordi den så fin ut. Passet fint i min hand og hadde stor kapasitet, flott avtrekk.

Avsted til banen. Skuffet!!! Den jammet på annen hvert skudd . Flatnosed . Prøvde roundnosed. Ikke noe bedre. Fikk prøve noen hjemmeladede som var noe lengre og det var mye bedre.

En ny pistol skal jo kunne gå feilfritt med fabrikkammo!

Reiste slukøret hjem og startet med analyse i dagevis som resulterte i mye arbeid med fres, fil, tilpasninger og prøveskyting med bruket utdrager(pxt) som ble endel av diagnosen.

Etter å ha ordnet opp i alt som Para. skulle ha stoppet i kontroll er pistolen nå et funn. Den låser opp med den deilige lyden

Mater all ammunisjon, til og med tomhylsèr som er lagt inn i magasin for å teste.

Paraen har blitt det den skulle ha vært nemlig en konkurransepistol.

Det var utrolig at Para Ordnance kunne sende ut en pistol med så mange Grove feil.

Link to comment
Share on other sites

Desverre ikke noe nytt, de er litt halvfabrikata og det har de vært så lenge jeg har holdt på med dette (25 år ca).

 

Når de er fikset - noe som minimum involverer utdrager, knekking av kanter rundt kammeråpning, polering av rampe og litt avtrekksjobb, og gjerne også nye avtrekksdeler og ny link, blir de kjempefine.

 

En og annen inimellom funker strålende rett ut av eska, men det er ganske sjeldent.

 

/D

Link to comment
Share on other sites

Jeg har en Para P16-40 som fungerer knirkefritt med lange hjemmeladinger, men med flatnesa fabrikk så stanger patronen opp i "taket" på kammeret. Frem til nå har fabrikk vært utelukkende til hylseproduksjon, men det er jo egentlig litt døllt når jeg tenker meg om.

Har du noen tips å dele for å rette på problemet?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...