Jump to content

Hvordan gi bøffelhorn en sjikkelig finnish?


Alexx

Recommended Posts

Hei,

 

Jeg er igang med en nytt prosjekt, Kniv av bøffelhorn med bronse innlegg, skal være bronserør i bakenden av skjeftet, tenkte tre stk. samt en mosaikk pin i bakre holk. både fremre og bakre holk blir kamel bein.

 

Kniven er tiltenkt å brukes som en kniv til dress, så den er hendholdsvis liten.

 

Jeg lurer på om forumets erfarne knivmakere kan dele litt om hvordan man får en sjikkelig finnish på bøffelhorn? Jeg mener, den skal skinne som militærstøvlene gjorde på standplass:)

 

Jeg har sandpapir ned til 2500, og på kniver av treverk pleier jeg å benytte ecanuba voks..

 

Takker for alle tips og råd :)

 

2z520lk.jpg

 

35bcca0.jpg

Link to comment
Share on other sites

Jeg lurer på om forumets erfarne knivmakere kan dele litt om hvordan man får en sjikkelig finnish på bøffelhorn? Jeg mener, den skal skinne som militærstøvlene gjorde på standplass:)

 

Jeg har sandpapir ned til 2500, og på kniver av treverk pleier jeg å benytte ecanuba voks..

 

Har ikke laget så mange i bøffelhorn, men noen har det da blitt.

Dette høres fornuftig ut dette, men du glemte det viktigeste, nemlig poleringen.

 

(Vær obs på at bøffelhorn kan sprekke, så benytt superlim hvis du ser tendenser til noen.)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...