Jump to content

"ny" FAS 602


scarcrow

Recommended Posts

Jeg har nå kjøpt meg en FAS 602 som ble kjøpt ny i 1983. Han som kjøpte den ble utsatt for en ulykke like etter han hadde kjøpt den å har bare skutt 50 skudd med den.

Dette er jo da en "ny" pistol å regne, MEN hva burde jeg være obs på når jeg nå får denne? Regner med jeg må skifte fjører og slikt. Hvor får jeg tak i deler til denne? Har også en FAS 603 så alt av deler er av interesse :)

Link to comment
Share on other sites

Regner med jeg må skifte fjører og slikt. Hvor får jeg tak i deler til denne?

Tviler på at du bør bytte fjærene.

 

Jeg har samme model, men produset av Domino. Så den er nok noe eldre. Fas ovetok Domino, men fortsatte på produsere de samme våpnene. Vet ikke om de gjorde noen endringer, men tviler.

 

Etter min mening, er det en viktig del du bør sjekke og det er en "støtdemper" som sitter bakerst i sleiden, festet med et blankt klips. (det er området bakerst i sleiden, hvor sluttstykket treffer ved rekyl). Denne elastiske "støtdemperen", skal være myk. Jeg måtte bytte støtdemper på min, da den etter bruk var blitt hard. Det kunststoffet KAN også har endret seg ved alder. Sjekk at det er elastisk.

 

På min er det et par andre ting, som også kan gjelde ditt våpen. 1) Ikke skyt for mange hundre skudd, før du demontere løpet og renser/smører, ellers kan det bli vanskelig å demontere våpnet. (Løpet vil henge i sleiden). 2) Tror magasinfjærene til min pistol, er noe svake, så noe oftere reinhold her enn på andre magasiner. Og jeg har alltid med en miniflaske med tynn olje. Har jeg skutt noen treningskvelder, bruker jeg å gi magasinet te par drypp olje og bevege magasinfjæren opp og ned noen ganger, for å forsikre meg om at innmaten sklir lett. (Det med hyppig oljing, sparer meg for en del demontering). Vet ikke om FAS gjorde noe med de svake magasinfjærene. Så, vær obs.

 

Ellers er det et bra våpen og fult på høyde med annet som selges. Men deler kan bli et problem, bl.a. denne demperen. Vet ikke hvor du får tak i deler i dag.

 

Vet er er minst en annen her, som har skutt mye med dette våpnet og "nick namet" hans her, er "domino". :) Kanskje han eller andre, har noe å fortelle.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...