Jump to content

Meopro 3-12*56 Jubileumsutgave. Par spørsmål


TikkaReven

Recommended Posts

Hei!

 

Er nybegynner når det gjelder kikkertsikter.

 

Spørsmålet jeg lurer på er som følger.

Info som står på kikkertsikte er : Meostar R1r 3-12*56 RD

Er det noen som kan linke meg til identisk kikkertsikte på nettet?

Skjønner ikke forskjell på Opplyst retikkel / rødpunktsikte etc..

 

Og er dette en kikkert for reinsjakt like mye som for revejakt i skumringa?

 

På forhånd takk :)

Link to comment
Share on other sites

Har du kjøpt? Linke til side? Hvis du søker på meopta på google, så finner du meoptas hjemmeside, der finner du igjen kikkerten hvis du er ute etter spesifikasjonene. Gode kikkerter og flotte i skumringen. Jeg jakter ikke rein, men kan ikke se for meg at det er ubrukelig til det. Litt stor og tung kanskje, men skal du ha én kikkert til rein og rev, så hadde jeg tålt den ekstra tyngden og gått for et såpass objektiv. Dvs, jeg har en kikkert til alt jeg jakter som er elg og rev. Har meopta r2 2-12x50 rd. Litt mindre enn 56, men jeg skyter rev på åte og i skumring, jeg.

Link to comment
Share on other sites

Opplyst retikkel betyr at du har trådkors i en eller annen variant, hvor senter av trådkorset kan opplyses med i mange tilfeller rødt lys. Skyter du rev i skumring så er det flott å kunne ha opplyst senter på retikkelet, da trådkorset kan bli vanskeligere å finne igjen mot mørk pels. På meoptaen min, som hos de fleste andre, er det justerbar styrke på lyset. Da kan jeg skru på kraftigere lys på dagtid og helt svakt i mørke. Med bruk av lys på dagtid, føler jeg at jeg kjappere indekserer og finner plassering for skudd raskere. F. Eks på elg. Men Inger must

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...