Jump to content

Ammo til .223


tille

Recommended Posts

Heisann.

Har akkurat kjøpt meg en .223 rifle, og har et spørsmål ang ammunisjon til den...

 

Rifla er primært tenkt brukt på vinterjakt etter rype, samt storfugl/skogsfugl, men kommer kanskje også til å bruke den på rådyr og bever.

Noen som har erfaring med denne kaliberet? Hvilken kule bruker jeg på fugl, kontra rådyr/bever? Eller bruker jeg ekspanderende kule på alt?

 

Håper noen har erfaring med dette, og vil gi meg noen tips. På forhånd takk. :)

Link to comment
Share on other sites

Mitt inntrykk er at utvalget i fabrikkammo har blitt dårligere for .223 de siste par åra!?

 

Federal Trophy Bonded Bearclaw er noe jeg kan anbefale på rådyr. Den kan visstnok ikke skaffes lenger, men mulig den fins i butikker med restlager.

 

Jeg klarte for noen ukes siden etter x antall telefoner å få kloa i noen esker med Norma Nosler Partition fra Jaktdepotet i Harstad. Du kan høre der om de har noe igjen. Denne kula fungerer bra på rådyr. Jeg vil tippe den egner seg på Bever også, men jeg ville ikke ha brukt den på fugl.

 

Norma har i lengre tid annonsert at de skal komme med fabrikkammo ladet med Oryx. Den vil også være et godt alternativ til Rådyr og Bever

Link to comment
Share on other sites

Norma har i lengre tid annonsert at de skal komme med fabrikkammo ladet med Oryx. Den vil også være et godt alternativ til Rådyr og Bever

 

Jeg kan bekrefte at Norma har kommet med oryx til 223. Er selv i besittelse av 2 pakker av denne typen. :)

Har ikke fått testet ut denne på rådyr enda, men forhåpentligvis blir det muligheter for det en gang før jul!

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...