Jump to content

Full pakke til maks 30.000,-


Paramagic

Recommended Posts

Hei.

 

Jeg startet tidligere en tråd hvor jeg fikk gode svar ang. optikk, men nå har jeg "økt" totale budsjettet mitt litt.. derav ny tråd.

 

Jeg skal kjøpe min første rifle/riflepakke og har bestemt meg for 6.5x55.

Grunnen til det er at jeg ønsker å jakte på det meste med én rifle, dvs rype på de hold jeg forsvarlig klarer og helt opp til elg. Også med mulighet for villsvin og en og annen rev i dårlig lys. Dette setter naturligvis krav til optikken. Jeg ønsker også lyddemper.

 

Mitt budsjett er satt til maks 30.000,- kr. (for optimistisk?)

 

Av nye pakker har jeg par veldig gode tilbud (tror nå jeg...selgers service er ihvertfall upåklagelig):

 

Tikka T3x lite, meopta meostar R2 2.5-15x56 RD, hausken 184 JD (inkl. montasjer, pussesett og et riflefutteral) 26.000,- kr

 

Tikka T3x lite, Zeiss Victory HT 3-12x56 ASV+, hausken 184 JD (inkl. montasjer, pussesett og et riflefutter) 30.000,- kr

 

Spørsmålet er om dette er beste bruk av penger for å få den mest mulig all-round pakken?

Burde jeg se på andre våpen og annen optikk? Annen demper?

Link to comment
Share on other sites

Ville leita på på finn etter pent brukt.. Mange kupp å finne der..

 

Eks: Schultz Larsen classic med kkc og orginalstokk, samt demper.. 11.000,-

http://m.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=76728354

 

Ny Swarovski Z6i 2-12x50.. 15.000,-

http://m.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=77136845

 

Ville iallefall kjøpt en pent brukt feks Schultz med Z6i foran en ny Tikka med Meopta til samme pris 10 av 10 ganger...

Link to comment
Share on other sites

En topp rigg (personlig mening selvfølgelig) er i hvert fall denne her:

 

Voere LBW - standard (system rifle) veil 15 900.- kr pluss Zeiss HT 3 - 12 x 56 ligger uten å prute ved ca. 29 000.- kr

Det samme som pakke tilbud blir trolig ikke mer enn 27 500.- kr. En såkalt "no brainer" i mine øyne.

Link to comment
Share on other sites

Støtter Stele her. Om du ikke er helt låst på nytt, så ta en runde på Finn.no. Eller sving innom en sjappe som handler med brukt (husk foliehatten de liker å anbefale det de har inne) du kan få et skikkelig godt tilbud nå og da. Var selv heldig med en S&L Victory på J&F i Arendal. En utstillingsmodel med fint treverk langt under pris, så da ble det fint tre til billige penger (ja, jeg er åpenbart litt forfengelig)

 

 

Sent from my iPad using Tapatalk

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...