Jump to content

Knekt stokk


358 Win

Recommended Posts

Yes. Bruk epoxy av god kvalitet. Araldit er gromt og trelim er fyfy. Skal du forsterke, bruker du hardved av noe slag. Lange sentrumstapper f eks er innafor. Bor og lim inn ETTER du har limt sammen stokken. Sørg for at både tapp og hull er innsauset i epoxy. Tørk av søl og la stå i minst ett døgn før du rører den igjen.. Puss ned og skyt[sMILING FACE WITH SMILING EYES]

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Jeg har limt stokken og skrudd den sammen med en 6mm treskrue. Ble veldig bra og tror det er sterkere enn stokken noengang har vært. Men har et lite problem med at det mangler en flis helt i bakkant av bruddstedet. Jeg forsøkte å blande noe trelim med fin sagmugg og så farge dette men ble ikke fornøyd med resultatet. Noen forslag på hva jeg kan bruke til å fylle opp for den manglende biten som et 1x2 cm og et par mm tykk på det tykkeste ?

Link to comment
Share on other sites

Bruk et lim som blir knallhardt. Vanlig trelim er og blir hvitt. Derfor blir heller ikke resultatet som forventet. Ellers finnes en farget voks. Usikker på om den kan kjøpes i små kvanta. (Får disse i kasser på jobben) Når jeg startet min "karriere" i snekkerfaget, ble furustøv blandet med klarlakk, brukt til pore/sprekkfylling. Ganske enkelt formtre. Problemet i dag er at lakken vi bruker er vannbasert. Da får vi noe av det samme problemet som med trelim.

Om sprekken er rett, kan det være en idè å spikke ei tynn flis av samme tresort, og lime denne nedi for å begrense bruken av "formtre"[sMILING FACE WITH SMILING EYES]

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...