Jump to content

Kjøpe rådyrkort på Hitra


Ilatad

Recommended Posts

Resutater etter litt googling:

 

Her reklameres det med rådyrkort:

http://www.trondelagskysten.no/index.ph ... 29〈=no

 

Hitra er vel preget av mange gjester fra kontinentet som jakter både hjort og rådyr. Det er jo som kjent mye av begge deler på Hitra, men øya er vel etter det jeg har hørt, preget av at det skytes svært mye hanndyr. Våre venner fra kontinentet er ikke på Hitra for å skyte kalver eller killinger :cry: og det preger nok stammen. Men det står kansje bedre til med rådyrbukkene, enn det gjør med kronhjortene. Og det finnes da også en og annen staselig kronhjort fortsatt på Hitra.

 

Kan være et tips å ringe den lokale JFF lederen:

http://www.njff.no/portal/page/portal/s ... &p_o3=1629

Link to comment
Share on other sites

@Hassel: Har selv en familie hytte på Fjellværøya paradis på jord. hehe. hvor har du (dvs mutter) hytte.

liker meg der å har masse slekt. Er gode muligheter for både seljakt å rådyrjakt der.

 

 

BrunofordetvarHitraFrøyaogFjellværøyaisolgangsbrisEngerdal

 

Olhaugen, rett ovafor Mellomseter / Nordseter. (fjellvær sida)

Link to comment
Share on other sites

Resutater etter litt googling:

 

Her reklameres det med rådyrkort:

http://www.trondelagskysten.no/index.ph ... 29〈=no

 

Hitra er vel preget av mange gjester fra kontinentet som jakter både hjort og rådyr. Det er jo som kjent mye av begge deler på Hitra, men øya er vel etter det jeg har hørt, preget av at det skytes svært mye hanndyr. Våre venner fra kontinentet er ikke på Hitra for å skyte kalver eller killinger :cry: og det preger nok stammen. Men det står kansje bedre til med rådyrbukkene, enn det gjør med kronhjortene. Og det finnes da også en og annen staselig kronhjort fortsatt på Hitra.

 

Kan være et tips å ringe den lokale JFF lederen:

http://www.njff.no/portal/page/portal/s ... &p_o3=1629

 

takk. men jeg får ikke linkene til å fungere :oops:

Link to comment
Share on other sites

Rådyrstammen på Hitra er fullstendig ute av enhver kontroll! Etter min mening skyldes det grådige og mistroiske grunneiere som kun tenker "pæng", og enhver som sier han vil jakte rådyr med noe annet enn hagle blir sett på som en potensiell hjortekrypskytter som vil stappe bilen full av hjortekjøtt uten å betale for det...

Sant å si, jeg har sett hvordan horder av utsultede rådyr vakler rundt på spirende eng i april/mai uten å kunne ta til seg føde. Det er helt tragisk! Det er sikkert 4 ganger så mange dyr som de bør være. :evil:

Link to comment
Share on other sites

Rådyrstammen på Hitra er fullstendig ute av enhver kontroll! Etter min mening skyldes det grådige og mistroiske grunneiere som kun tenker "pæng", og enhver som sier han vil jakte rådyr med noe annet enn hagle blir sett på som en potensiell hjortekrypskytter som vil stappe bilen full av hjortekjøtt uten å betale for det...

Sant å si, jeg har sett hvordan horder av utsultede rådyr vakler rundt på spirende eng i april/mai uten å kunne ta til seg føde. Det er helt tragisk! Det er sikkert 4 ganger så mange dyr som de bør være. :evil:

 

såpass ja..

håper jeg kan hjelpe litt da :)

Link to comment
Share on other sites

 

Olhaugen, rett ovafor Mellomseter / Nordseter. (fjellvær sida)

 

 

Javell. Er veldig fint der. Jeg skulle ønske jeg kunne være der mer men det er jo et godt stykke å kjøre da. :cry:

Vet ikke hvordan det er med rådyrstammen på fjellværøya men de jeg kjenner er veldig flinke til å skyte ned alt som kan krype å gå. Når de må.

 

 

brunouuuuuuutmothavetengerdal

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...