Jump to content

Yukon spartan gen2 3x50


ctm-4

Recommended Posts

Er ingen expert på nattkikkerter, men har prøvd litt forskjellig opp igjennom. Har ingen erfaring med nevnte modell, men har testet et par andre i gen2+. Funker bra de, men det er avgjørende at det er en skikkelig IR lykt på enheten når det er svart, noe som gjelder all nattoptikk. Ofte er disse innebygde for dårlige er min erfaring. Men så spørs det jo på bruksområdet, sitter du på ett villsvin åte på 30m duger det meste. Skal du avgjøre kjønn eller telle tagger på over 100m blir det straks litt verre. Gen2+ starter vel gjerne i prisklasse 15.000 + så det begynner å bli kostbart, min erfaring er at du får mye mer for penga ved å kjøpe digital. Har prøvd et par modeller fra Pulsar til halve prisen som jeg mener er bedre, små detaljer synes mye bedre synes jeg(for eksempel tagger) Testet av alle ting en Bushnell Equinox 6x50 for en tid tilbake, den var krystallklar og hadde en meget kraftig innebygget ir. Med denne kunne jeg telle taggene på en elgokse på nærmere 200m i stummende mørke, i tillegg kan man sett inn ett micro sd kort og filme det man ser direkte på enheten. Ulempen med denne er noe snevert synsfelt på korte hold, men den finnes i flere modeller med lavere forstørrelse. Ble faktisk så imponert så jeg bestilte en selv i 4x40 som blir med på neste villsvinjakt, den kom på 3100,- kr levert på døra fra Usa. Som sagt så er dette min personlige erfaring ut i fra hva jeg har testet, er sikkert noen experter som ikke er enig og som har mange argumenter i mot. Men er økonomi vesentlig mener jeg fortsatt at digital gir mest pr krone. Lykke til.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...